امام جمعه گرگان گفت: دانشگاهیان و حوزویان باید با حضور در میدان از اصالت نظام و مصالح جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، آیت الله سید کاظم نورمفیدی امام جمعه شهر گرگان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر گفت: در طول تاریخ ایران همیشه حوزویان و دانشگاهیان به عنوان قشر تأثیر گذار جامعه بوده اند و انتظار است که در شرایط حساس، همیشه در وسط میدان باشند و نقش آفرینی کنند.

امام جمعه گرگان افزود: دانشگاهیان و حوزویان باید با حضور در میدان از اصالت نظام و مصالح جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به ۱۶ آذر و روز دانشجو بیان کرد: در روایت سفر نیکسون، معاون وقت رئیس جمهور آمریکا دانشجویان با تظاهرات مسالمت آمیز اعتراض خود را به دخالت‌های آمریکا در ایران فریاد زدند که با گلوله‌های رژیم سفاک روبرو شده و سه دانشجو به شهادت رسیدند.

 

آیت الله نورمفیدی به رویکرد اخیر کشور قطر در جام جهانی فوتبال نسبت به شهروندان اسرائیلی اشاره کرد و گفت: این رفتار و سیاست دولت قطر قابل تقدیر است؛ اینکه شهروندان رژیم اشغالگر مجبور بودند برای حضور در قطر با عنوان کشور فلسطین به قطر سفر کنند، مایه خواری و زبونی اسرائیلی‌ها شد.

 

وی به ۱۱ آذر سالروز شهادت میرزاکوچک خان جنگلی اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ شخصیت‌های بی نظیری مانند شهید آیت الله حسن مدرس، شهید محمد خیابانی و میرزا کوچک خان و صد‌ها شخصیت بزرگ را تقدیم کرده‌ایم تا ایرانی عزت‌مند و اسلامی داشته باشیم.

 

امام جمعه گرگان افزود: برای استقلال و صلابت کشور و برای حفظ شجره طیبه انقلاب اسلامی جان‌های بی نظیری تقدیم شده که باید ادامه دهنده راه این شهیدان باشیم.