نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان گفت: وظیفه روحانیت است که به سوالات و شبهاتی که در فضای حقیقی، مجازی دانشگاه‌ها، مدارس و حتی مهدهای کودک مطرح می‌شود پاسخ بدهد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، حجت الاسلام عبدالعلی ایمانی امروز یکم آذرماه در مراسم گرامیداشت روز قشر بسیج طلاب و روحانیون در حسینیه عاشقان ثارالله (ع) گرگان اظهار کرد: نقش طلاب و روحانیت بسیار مهم است ادامه راه انبیاء الهی بر عهده این قشر گذاشته شده و باید چراغ راه هدایت بشریت باشیم.

وی شرایط کنونی را بسیار حساس خواند و افزود: جمهوری اسلامی مقدمه حکومت جهانی امام عصر (ع) است، وظیفه سنگینی بر عهده داریم، باید تبیین‌کننده مسائل دینی و ارزشی در جامعه باشیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان با تاکید بر اینکه روحانیت هیچگاه نسبت به تحریف دین و باورهای دینی نباید سکوت کند، ابراز کرد: بسیاری از جوانان آگاهی لازم در زمینه مسائل دینی و ارزش های اسلامی را ندارند این وظیفه روحانیت است که به سوالات و شبهاتی که در فضای حقیقی، مجازی دانشگاه‌ها، مدارس و حتی مهدهای کودک مطرح می‌شود پاسخ بدهد.

ایمانی با اشاره به اینکه دین‌شناسی و پیشتازی در عمل از مولفه‌های مهم است، گفت: درک واقعیت‌ها، تربیت و بصیرت دینی، تلاش برای تحقق دولت اسلامی، پیاده‌سازی تمدن اسلامی از جمله الزاماتی است که بر عهده طلاب و روحانیت گذاشته شده است.

وی بصیرت‌افزایی و جهاد تبیین را از دیگر الزامات برشمرد و ابراز کرد: همواره باید شجاعت در ترویج دین داشته باشیم همواره در میدان عمل؛ خانواده و اجتماع ایفای نقش کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان توضیح داد: طلاب باید خودشان را در جامعه بنمایانند، امروز توطئه دشمنان اسلام و قرآن به گونه ای بوده که عده ای از فرزندان ما را نسبت به قشر طلبه و روحانی جری کرده است، اما ما پیرو شخصیتی همچون پیامبر (ص) هستیم که وقتی شکمبه گوسفند و خاکروبه را در کوچه و خیابان بر روی ایشان می ریختند پیامبر (ص) تحمل میکردند.

ایمانی با تاکید بر اینکه تاریخ همواره در حال تکرار شدن است، گفت: باید از تاریخ درس بگیریم، بیشتر به وظایف مان آشنا باشیم در تبلیغ دین بکوشیم و پیشرفت های نظام اسلامی را برای جامعه تبیین کنیم.