روایتگر انقلاب گفت: شاخص بودن شهید محمد علی روحانی فرد علاوه بر اینکه چهره مبارز و انقلابی بود به دلیل منش ، رفتار و زی طلبگی اش هم بود.

به گزارش خبرگزاری گلستان جوان، مسلم رستمانی راوی انقلاب اسلامی استان گلستان امروز چهارشنبه ۱۵ فروردین در جمع اصحاب رسانه گفت: شهید روحانی فرد از نوجوانی تا پایان عمرش را مشغول مبارزه با رژیم ستمشاهی بود.

مسلم رستمانی افزود: شهید روحانی فرد اولین بار زمانی که آیت الله خامنه ای در یکی از مساجد گرگان سخنرانی می کرد ، پای منبر ایشان شعارهایی علیه رژیم پهلوی سر داد و پس از آن بازداشت و روانه زندان شد و دو روز در زندان ارتش بود.

وی ادامه داد: شهید بعد از آزادشدن مبارزات جدی خود علیه شاه را شروع کرد و سالیان متمادی مبارزه کرد .

رستمانی اضافه کرد؛ روحانی فرد از پیشتازان نهضت انقلاب در گرگان و دشت بود و به کرات دستگیر و در زندان‌های پهلوی به سر برد.

این روایتگر انقلاب یادآور شد: محمد علی روحانی فرد صرفا یک چهره مبارز و انقلابی نبود ، شاخص بودن او به دلیل منش ، رفتار و زی طلبگی نیز بود.

رستمانی گفت: او زمانی که فرماندار کردکوی بود وقتی خواست وارد فرمانداری شود ، ابتدا به میان کارگرانی رفت که حوالی فرمانداری مشغول کار بودند ، بدون اینکه آنها بدانندکیست، همنشین شان شد و چایی خورد، با آنها صحبت کرد و از عملکرد فرماندار پرسید ، آنها هم گفتن  فرماندار که کاری نمی کند ، ناگهان از دفتر فرماندار آمدند و گفتند آقای فرماندار  تلکس دارید ، تازه کارگران فهمیدند این طلبه که مشغول چای خوردن و حرف زدن با آنها بود ، خود فرماندار بود.

به گفته رستمانی ؛ زمانی که روزنامه نگاری و نشریه چاپ کردن بیشتر منحصر به کمونیستها و مارکسیست‌ها و چپی ها بود ، شهید روحانی فرد نشریه پیام مستضعفین را منتشر کرد ، این از دید و افق بالای او نشات می گرفت.

گفتنی است شهید حجت الاسلام محمدعلي روحانی فرد در تاريخ اول اسفندماه سال ۶۴ زمانی که به همراه چهل و نه نفر از مسئولان كشوري و لشگري ازجمله چند نماينده برجسته مجلس شوراي اسلامي و شهید حجه الاسلام فضل الله محلاتی نماينده حضرت امام (ره) در سپاه عازم مناطق عملیاتی بودند هواپيماي ايشان در آسمان اهواز مورد حمله جنگنده بمب افكن هاي بعثی ها قرار گرفته و همه سرنشينان به درجه رفيع شهادت نائل آمدند.