آئین رونمایی از کتاب شهید حجت‌الاسلام محمدعلی روحانی فرد ۱۵ بهمن ماه با حضور علی‌محمد زنگانه، استاندار گلستان و جمعی از مسئولان استانی، شهرستانی و خانواده شهید در سالن شهید بهشتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کردکوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری گلستان جوان، کتاب «شهید حجت‌الاسلام محمدعلی روحانی فرد» از مجموعه کتاب‌های یاران امام به روایت اسناد ساواک هم‌زمان با ایام‌الله چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان کردکوی رونمایی شد.

ظهر یکشنبه پانزدهم بهمن ماه ۱۴۰۲ آیین رونمایی از کتاب «شهید حجت‌الاسلام محمدعلی روحانی فرد؛ یاران امام به روایت اسناد ساواک» با حضور علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان و جمعی از مسئولان و خانواده شهید در شهرستان کردکوی رونمایی شد.

این کتاب به همت مرکز بررسی اسناد تاریخی و در ۳۱۲ صفحه و به‌صورت مصور و رنگی روانه بازار نشر شده است. در این کتاب به زندگی شهید از دوران کودکی و تحصیلات تا فعالیت‌های سیاسی، واکنش به تبعید امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی و مسئولیت‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و درنهایت شهادتش پرداخته‌شده است.

در حاشیه رونمایی از کتاب علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهید، گفت: ضروری است چهره‌هایی همچون شهید حجت‌الاسلام محمدعلی روحانی فرد را به نسل جوان بیشتر بشناسانیم و آن‌ها بدانند که در مسیر انقلاب چه ازخودگذشتگی‌هایی صورت گرفته است.

وی افزود: از تلاش‌های وزارت اطلاعات برای انتشار این کتاب تقدیر می‌کنم و تلاش داریم در نشستی بزرگ از تمامی جان‌برکفان عرصه انقلاب خصوصاً شهدای ۱۲ دی و ۵ آذر استان و کسانی که در مسیر راه امام و انقلاب گام برداشته‌اند و یا عزیزانی همچون شهید روحانی فرد که سابقه مبارزاتی همراه با بزرگانی همچون مقام معظم رهبری را داشته‌اند، تقدیر کنیم.

شهید روحانی فرد متولد روستای ایلوار از توابع شهرستان کردکوی در استان گلستان و از شهدای هشت سال دفاع مقدس و معاون اداره نهم وزارت خارجه بود که در اثر سانحه هوایی در هنگام بازدید از مناطق جنگی اهواز (اول اسفند ۱۳۶۴) به همراه گروهی از نمایندگان و مسئولین کشور به فیض شهادت نائل شد.

شهید روحانی فرد کار نویسندگی را از سال ۱۳۴۲ طی همکاری با مجلات نور دانش، ندای حق، نسل جوان و پیام اسلام قم آغاز کرد که حاصل این همکاری چاپ ده ها مقاله در مجلات مختلف بود وکتاب هایی هم با عناوینی چون ما و مسائل روز، کتاب مستضعفین و اسلام در ایلات متحده آمریکا را به نگارش در آورد.