استاندار گلستان بر تخریب آب بندان های غیر مجاز در استان با هدف احیای خلیج گرگان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، استاندار گلستان در جلسه ستاد پیشگیری، فرماندهی و هماهنگی عملیات پاسخ به بحران گفت: دستگاه‌های اجرایی دارای بیل مکانیکی و بولدوزر موظفند با آب منطقه‌ای برای تخریب ضربتی ۷۰ آبندان غیر مجاز همکاری کنند تا آب رودخانه‌ها به خلیج گرگان برسد.

علی محمد زنگانه افزود: با توجه به وجود آب بندان‌های غیر مجاز تا اطلاع ثانوی لایروبی آببندان‌ها از دستور کار خارج می‌شود.

زنگانه تاکید کرد: فرمانداران نیز در تخریب آب بندان‌های غیر مجاز و مسدود سازی چاه‌های غیر مجاز با آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی همکاری کامل داشته باشند.

او گفت: اجرای لایروبی رودخانه قره سو برای پیشگیری از سیلاب‌های احتمالی و به خطر افتادن زندگی مردم ضروری است و یک اولویت مهم محسوب می‌شود.

زنگانه گفت: متاسفانه در ۷۰ هزار هکتار اراضی استان شالیکاری انجام می‌شود که در واقع جز در اراضی نسق، شالیکاری تنها با شرایط خشکه کاری مجاز و در غیر این صورت غیر مجاز و ممنوع است.

او ادامه داد: متاسفانه پروژه رادار هواشناسی استان بخوبی پیشرفت نداشته، اما با توجه به تامین اعتبار صورت گرفته جهت ساخت ابنیه آن تلاش داریم در هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد.

استاندار گلستان گفت: درآمدزایی شهرداری‌ها از منابع مختلف همچون سرمایه گذاری ضروری است و آن‌ها اجازه ندارند از ظرفیت‌های نظیر کمیسیون ماده ۱۰۰ منابع درآمدی برای خود فراهم آورند.