سعید عمرانی گفت: عمده مشکلات بخش تولید کشور مربوط به قوانین بانکی بوده و امروز خیلی از واحد‌های تولیدی زیر چرخ دنده‌های بانک‌ها در حال له شدن هستند که باید سیستم بانکی کشور اصلاح شود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ؛ سعید عمرانی ظهر پنج شنبه یکم مهرماه ۱۴۰۰در جمع مسئولان قضایی گلستان اظهارداشت: عمده مشکلات بخش تولید کشور مربوط به قوانین بانکی بوده و امروز خیلی از واحد‌های تولیدی زیر چرخ دنده‌های بانک‌ها در حال له شدن هستند که باید سیستم بانکی کشور اصلاح شود.

معاون قضایی دادستان کل کشور و دبیر ستاد اقتصادی مقاومتی قوه قضاییه با بیان اینکه امیدواریم در دولت جدید به این موضوع پرداخته شود، افزود: علاوه بر مسائل بانکی، مالیات، تامین اجتماعی و تحریم و خودتحریمی‌های داخلی و عدم حمایت مقتدرانه و قوی برخی مدیران از دیگر مشکلات بخش تولید کشور است.

عمرانی ادامه داد: باید مقررات دست و پا گیر و زائد که مانع بخش تولید هستند شناسایی و قوه مقننه برای اصلاح این قوانین ورود کند.

وی بیان کرد: با همه احترامی که برای مدیران سخت کوش قائل هستیم، اما در برخی موارد باید برخی مدیران را هم به مشکلات بخش تولید اضافه کنیم.

عمرانی گفت: مدیران باید قوانین را به نفع تولیدکنندگان تفسیر کرده و برای هموار کردن مسیر تولید تصمیمات شجاعانه بگیرند.

معاون قضایی دادستان کل کشور با بیان اینکه در قوه قضاییه از همه ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از تولیدکنندگان استفاده می‌کنیم، گفت: اجازه نمی‌دهیم واحد‌های تولیدی تعطیل شوند.

عمرانی از افزایش نظارت‌های دستگاه قضایی بر گمرکات کشور خبر داد و گفت: نباید گمرک به حیاط خلوت کسانی تبدیل شود که در قالب ثبت سفارش کالاها، ارز دولتی کشور را هزینه می‌کنند و سود‌های کلان به جیب می‌زنند.

وی به موضوع پرونده دپوی ۳۰۰ تن سرم از پنج سال پیش تاکنون در گمرک هم اشاره کرد و گفت: باید مهلت قانونی در ترخیص کالا‌ها از گمرک رعایت و کالا‌هایی که پس از مهلت قانونی ترخیص نمی‌شوند تعیین تکلیف شود.

عمرانی تاکید کرد: رسیدگی به پرونده این محموله در حال انجام و شاید زمان رسیدگی طولانی شود، اما با همه کسانی که در این بخش کوتاهی و یا ترک فعل کرده اند برخورد می‌کنیم و باید پاسخگو باشند.

 

معاون دادستان کل کشور گفت: قوه قضاییه از همه ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از تولیدکنندگان استفاده خواهد کرد و اجازه نخواهیم داد واحد تولیدی که کارگر دارد، تولید شود.

سعید عمرانی با بیان اینکه عمده مشکلات تولید در کشور ناشی از قوانین بانکی است، اظهار داشت: امروز خیلی از واحد‌های تولیدی زیر چرخ دنده‌های بانک‌ها در حال له شدن هستند؛ لازم است سیستم بانکی کشور اصلاح شود و امیدواریم در دولت جدید برای این موضوع چاره اندیشی شود.

عمرانی با بیان این که در قوه قضاییه از همه ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از تولیدکنندگان استفاده می‌کنیم، اظهار داشت: اجازه نمی‌دهیم واحد تولیدی که کارگر دارد تعطیل شود.

 

بی‌توجهی به ظرفیت‌های داخلی عامل توقف تولید است
معاون قضایی دادستان کل کشور و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه معتقد است که روند طولانی پاسخگویی در ادارات دولتی و بی‌توجهی برخی مسئولان به ظرفیت‌های داخلی و تولید کنندگانی که دلسوزانه به دنبال رونق تولید داخلی هستند از عوامل اصلی در توقف تولید است.

سعید عمرانی عصر پنج شنبه در حاشیه بازدید از برخی واحد‌های تولیدی گنبدکاووس در شرق استان گلستان به خبرنگاران گفت: درحالی که باید به دنبال استفاده از پتانسیل‌های داخلی و حمایت از تولید کنندگان باشیم، اما شاهدیم این افراد زمان زیادی را پشت در‌های مدیران معطل می‌مانند و حتی گاهی پاسخ منفی می‌شنوند.

 

وی با تاکید برضرورت اصلاح این رویه‌ها در ادارات دولتی به منظور پیشگیری از ضربه وارد شدن به توان و تولید داخلی، افزود: براساس دستور ریاست قوه قضاییه، دستگاه قضایی با اینگونه روند‌ها که سبب عقب افتادگی تولید داخلی می‌شود، بشدت برخورد خواهد کرد.

 

عمرانی با بیان اینکه قوه قضاییه در حمایت از تولید کنندگان داخلی مصمم است، بیان داشت که اصلاح قوانین و بروکراسی‌های اداری، کم کردن روند برخورد‌های نهاد‌های نظارتی و کمک همه جانبه به تولید کنندگان باید برنامه اصلی همه مدیران، مسئولان ادارات و سازمان‌ها باشد تا کشور در مسیر خودکفایی قرار گیرد.

 

معاون قضایی دادستان کل کشور و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه همچنین گفت که امروز شاهد پروژه عظیمی از چرخه تولید مرغ مادر و تخم مرغ در گنبدکاووس هستیم که توانسته روزانه ۲۰۰ تن تخم مرغ و ۱۵۰۰ تن نهاده برای مصرف طیور روانه بازار‌های داخلی نماید که این موضوع باعث غرور و افتخار است.

رئیس کل دادگستری گلستان نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت که حمایت از تولید کنندگان اولویت اصلی مجموعه دستگاه قضایی، زیرا تولید در نخستین قدم منجر به ایجاد اشتغال می‌شود و این استان باتوجه به ظرفیت‌های بسیاری که در کشاورزی دارد، می‌تواند در این بخش و صنایع مرتبط با آن گام‌های بلندی بردارد.

حیدر آسیابی افزود: دادگستری گلستان به منظور حمایت از تولید داخلی با بازدید از صنایع، کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی تلاش دارد بروکراسی اداری را حذف و با تشکیل جلسات مستمر در این نهاد، تولید کنندگان را در مقابل مدیران قرار دهد تا مشکلات هرچه سریعتر رفع شود.

 

سعید عمرانی عصر پنج شنبه در حاشیه بازدید از برخی واحد‌های تولیدی گنبدکاووس در شرق استان گلستان اظهارکرد: در شرایطی که باید از همه پتانسیل‌های داخلی استفاده کرده و حامی تولید کنندگان باشیم، اما شاهد هستیم این افراد مدت زیادی را پشت در‌های مدیران معطل می‌مانند و حتی پاسخ منفی می‌شنوند.

 

معاون دادستان کشور تاکید کرد: این رویه‌های غلط باید اصلاح شده تا توان و تولید داخلی ضربه وارد نشود.

وی افزود: طبق دستور رئیس قوه قضاییه، با کسانی که سبب عقب افتادگی تولید شوند، به شدت برخورد خواهد شد و ما در این کار مصمم هستیم.

عمرانی گفت: اصلاح قوانین و بروکراسی‌های اداری، کمک به تولیدکنندگان باید جزو برنامه اصلی مدیران و مسئولان استان بوده تا کشور در مسیر خودکفایی قرار گیرد.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت و داشتن افزون بر ۱۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از شهرستان‌های مهم تولیدات بخش کشاورزی در استان گلستان است.