وزیر جهادکشاورزی به منظور بازدید و بهره برداری از برخی طرح‌های بخش کشاورزی با استقبال زنگانه وارد استان گلستان شد و پس از عطرافشانی گلزار شهدای گمنام به دیدار آیت الله نورمفیدی در دفتر ایشان رفت.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی کشورمان امروز ۹ دی وارد استان گلستان شد و در فرودگاه گرگان مورد استقبال علی محمد زنگانه استاندار گلستان قرار گرفت.

سیدجواد ساداتی نژاد در بدو ورود به استان گلستان در گلزار شهدای گرگان، با عطر افشانی مزار شهدای گمنام، به مقام شامخ آن‌ها ادای احترام کرد.

 

 

 

 

آیت الله نورمفیدی: استان گلستان در زمینه آب فقیر است

آقای ساداتی نژاد سپس به دیدار  نماینده ولی فقیه در گلستان رفت. در دیدار وزیر جهاد کشاورزی با نماینده ولی فقیه در گلستان، با حضور استاندار و مجمع نمایندگان استان، آیت الله نورمفیدی به گلایه کشاورزان اشاره کرد و گفت: آن‌ها می‌گویند که قیمت محصولات همگام با گرانی‌ها افزایش نیافته است.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: روزگاری ما سرزمین طلای سفید بودیم، ۲۰۰ هزار هکتار کاشت پنبه داشتیم و الان به ۲۰ هزار هکتار رسیده که به اقتصاد کشاورزان خسارت زده است.

وی افزود: دامداران در حال فروش دام هستند و این یکی از مشکلات ماست.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه بخشی از کشاورزی دست خداست، اما بخشی در دست ماست، تاکید کرد: باید برای خاک و آب برنامه داشته باشیم، ما در زمینه آب فقیر هستیم.

آیت الله نورمفیدی از واگذاری زمین‌های مرکز تحقیقات و تولید بذر در گنبدکاووس که که مرکز تامین بذر گلستان و کشور بود و اکنون به امر خانه سازی اختصاص داده شده است، انتقاد کرد.

 

 

 

 

توسعه کشاورزی و امنیت غذایی دو هدف مهم جهاد کشاورزی است

وزیر جهاد کشاورزی نیز با بیان اینکه کشت قراردادی از اولویت‌های ماست گفت: گلستان امسال رتبه نخست کشت قراردادی در کشور را کسب کرد. فعلا در آغاز راه هستیم و احتمالا دارای نواقصی باشد، اما تا پایان سال بعد به اهداف مورد نظر خود می‌رسیم.

آقای ساداتی نژاد افزود: به پیشنهاد اتحادیه ها، شرکت پشتیبانی دام، دیگر مرغی از مرغداران نخواهد خرید و اتحادیه‌ها باید برای این کار اقدام کنند و اگر ضرری کردند ما مابه التفاوت را پرداخت می‌کنیم.

وی ادامه داد: هوشمند سازی زنجیره سازی تولید مرغ فعلا در ۶ استان کشور آغاز شده است. مثلا باید بدانیم ماشین تولید مرغ از مبدا کجا بود و به کجا رفت و این امر موجب حذف دلال‌ها می‌شود. هوشمند سازی فعلا در طیور شروع شده و در صورت موفقیت درباره گوشت قرمز هم اجرایی می‌کنیم.

آقای ساداتی نژاد اضافه کرد: ۲۵ هزار هکتار گلخانه داریم و این رقم با هدف صرفه جویی آب در بخش سبزی و صیفی جات، باید به ۱۵۰ هزار هکتار برسد.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان دولت، باید همه زمین‌های کشاورزی دارای سند شوند و سرعت صدور سند در گلستان باید بیشتر شود.

 

 

 

 

علی محمد زنگانه استاندار گلستان هم گفت: ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مصوبه سفر رئیس جمهور به استان در بخش کشاورزی بود.

آقای زنگانه افزود: اولویت ما اجرای مصوبات سفر از جمله زهکشی، لایروبی، توسعه مزرعه میگو، زهکشی و آبیاری نوین است.

وزیر جهادکشاورزی پس از این جلسه، در مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی در مصلای وحدت گرگان حضور یافت.

 

 

 

 

دیدار و نشست با مجمع نمایندگان استان و استاندار گلستان، بازدید از برخی طرح‌های در دست احداث و جلسه با نمایندگان تشکل‌های بخش کشاورزی از مهمترین برنامه‌های وزیر کشاورزی به استان گلستان است.

حضور در یادواره شهدای روستای رحمت آباد شهرستان علی آبادکتول پایان بخش سفر یک  روزه وزیر جهاد کشاورزی به گلستان است.