حق شناس در جشنواره شهید رجایی و تقدیر از دستگاه‌های اجرایی بر لزوم توسعه دولت الکترونیک تاکید کرد و گفت: توسعه و تقویت دولت الکترونیک به سلامت کارکنان کمک و زمینه‌های فساد اداری را رفع می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان، استاندار گلستان در جشنواره شهید رجایی و تقدیر از دستگاه‌های اجرایی بر لزوم توسعه دولت الکترونیک تاکید کرد و گفت: توسعه و تقویت دولت الکترونیک به سلامت کارکنان کمک و زمینه‌های فساد اداری را رفع می‌کند.
ظهر روز دوشنبه پانزدهم شهریور ۱۴۰۰ در بیست و دومین جشنواره شهید رجایی در استان گلستان با شعار “توسعه دولت الکترونیک ارتقای فرهنگ سازمانی با هدف افزایش شفافیت، پاسخگویی و کارآمدی” با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.
هادی حق شناس در این جلسه گفت: دستاورد‌های نظام اسلامی ما در ۴۳ سال گذشته ناشی از تلاش و خدمت همه کارکنان و کارمندان در دستگاه‌های اجرایی بوده که این امر شایسته قدردانی است.
وی با بیان اینکه نیروی انسانی، سرمایه اصلی هر جامعه برای دست یابی به توسعه و پیشرفت است، گفت: بخشی از پیشرفت‌های قابل توجهی که در دولت‌های مختلف در کشور اتفاق افتاده، به طور قطع ناشی از بهره وری نیروی انسانی در بدنه اجرایی دستگاههاست.
استاندار گلستان توسعه دولت الکترونیک را یک ضرورت برشمرد و افزود: یکی از مهمترین مزیت‌های ارتقا و توسعه دولت الکترونیک، شفافیت است که هم مردم و هم خود مدیران و کارکنان سازمان‌ها و دستگاه‌ها از آن منتفع خواهند شد.
وی ادامه داد: توسعه دولت الکترونیک زمینه فساد اداری را از بین خواهد برد و برای همین همه باید تلاش کنند تا خدمات و اقدامات دستگاه‌ها در قالب دولت الکترونیک به جامعه عرضه شود.

حق شناس تأکید کرد: نظام اداری کارآمد موجب تقویت بخش خصوصی می‌شود و البته ارتقا بهره وری منافع مردم را به همراه دارد و باید دستگاه‌های اجرایی استان اهتمام ویژ‌های بر اجرای دولت الکترونیک داشته باشند.
وی درباره برگزاری جشنواره شهید رجایی نیز گفت: اقدامات دستگاه‌های اجرایی در خدمت رسانی به مردم شایسته تقدیر است و جشنواره شهید رجایی فرصتی ارزشمند برای پاسداشت خدمات و فعالیت‌های کارمندان دستگاه‌ها است.
در پایان این جشنواره دستگاه‌های اجرایی برتر استان در شاخص‌های عمومی و اختصاصی معرفی و از آن‌ها تقدیر شد. برهمین اساس در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی ادارات هواشناسی، استاندارد و امور اقتصاد و دارایی استان رتبه‌های برتر را کسب کردند. همچنین در شاخص‌های عمومی ادارات کل ثبت احوال و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به دست آوردند.
همچنین در شاخص‌های گروه عمومی و قضایی نیز ادارات کل فنی و حرفهای، امور مالیاتی، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، بیمه سلامت و منابع طبیعی و آبخیزداری استان رتبه‌های برتر را کسب کردند.
علاوه براین براساس نتایج حاصل از ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان، ادارات کل دامپزشکی و راهداری و حمل و نقل جاد‌های نیز به عنوان دستگاه‌های خدماتی برتر معرفی شدند.