مدیر عامل شرکت گاز گلستان از گازرسانی به ۱۱ هکتار از بافت غیررسمی روستای زیارت با اولویت افرادی که پروانه ساخت و ساز دارند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، طالبی در مصاحبه با رادیو گلستان درباره گازرسانی به روستای زیارت گفت: ضلع شمالی روستای زیارت بعد از پل این روستا جزو بافت این روستا قرار نگرفته و پیگیری‌های زیادی برای اضافه شدن این منطقه به بافت اصلی شده است.

او افزود: بودجه‌ای که به شرکت گاز تخصیص داده می‌شود برای توسعه شبکه گازی در بافت هادی روستا‌ها و طرح تفصیلی شهر‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و اگر خارج از این دو مورد کاری انجام شود کمک به تجاوز به عرصه‌های منابع ملی و سکونت گاه‌های غیررسمی تلقی می‌شود.

طالبی گفت: در روستای زیارت به دلیل ساخت و ساز در اراضی کشاورزی و عرصه‌های ملی حساسیت‌های زیادی برای توسعه شبکه گازرسانی وجود دارد.

او افزود: بر اساس مصوبه شورای تامین برای ۱۱ هکتار از ورودی پل روستای زیارت اجازه شبکه گذاری گاز داده شده است و در مرحله اول، افراد بومی دارای پروانه ساخت و ساز را مدنظر قرار دادیم.

طالبی گفت: برای سایر ملک‌های موجود در این بافت باید استحکام بنا‌ها مورد بررسی قرار گیرد و وضعیت آن‌ها تعیین تکلیف شود.

وی افزود: از فروردین امسال کار گازرسانی به این محدوده در حال انجام است و برای افرادی که از قبل پروانه ساخت و ساز دارند ۶۸ انشعاب گاز نصب می‌شود.