مراسم امضای تفاهم نامه پروژه پتروشیمی گلستان با هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس امروز ۴ بهمن ۱۴۰۱ با حضور وزیر اقتصاد، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، استاندار گلستان و مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس برگزار شد، اما باید پرسید.. چرا اینقدر دیر ؟

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، مراسم امضای تفاهم نامه پروژه پتروشیمی گلستان با هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس ظهر روز سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ با حضور سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، علی محمد زنگانه استاندار گلستان و علی عسگری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس  در تهران برگزار شد، اما این سئوال مطرح است که چرا اینقدر دیر ؟

 

بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران شاهد بودیم بسیاری از استان های نزدیک مرکز و مراکز قدرت و شخصیت های محوری در حاکمیت، بسیاری از پروژه های پولساز و درآمدزای صنعتی را در سبد خود جمع کرده و چیزی برای منطقه ما باقی نگذاشتند که از آن بهرمند شویم یا این شائبه ایجاد می شود که مسئولین محلی نتوانستند یا آنقدر هوشیار نبودند و فکرش را هم نمی کردند که باید در این صحنه از طریق جذب منابع درآمدی با احداث کارخانه ها و پروژه های عمرانی و اجرایی مانند پالایشگاه، سد و ساختمان و پروژه های صنعتی مانند راه اندازی یک خط تولید کالاهای خدماتی، لااقل در این شرایط سخت اقتصادی، قدر السهم و حق مردم منطقه خود را دریافت کنند.

 

متاسفانه مجموعه ای از مسئولان محلی در گرگان و دشت آن زمان نتوانستند یک فعالیت موقت برای رسیدن به یک هدف یا تحقق یک تعهد با ایجاد یک محصول و یا ارائه خدمات مالی و اقتصادی مشخص برای مردم منطقه داشته باشند. 

 

استان گلستان یکی از عقب افتاده ترین استانها در جذب پروژه های اقتصادی، البته به زعم مسئولان محلی بعنوان یکی از محرومترین استانها در کشور مطرح است و از دلایل مهم این پس افتاده گی از دیگر استانها و شهرهای پرقدرت اقتصادی کشور مانند استان قزوین، اصفهان و کرمان و …، نبود مدیرانی با دانش و تخصص مربوطه که می بایست در جهت جبران عقب ماندگی آن زمان در منطقه گام بر می داشتند تا در دوره کنونی با برداشته شدن یک گام و آنهم امضای یک تفاهم نامه، آنگونه که ایرانا ، خبرگزاری وابسته به دولت نوشت: شور و شعف گلستان از اجرایی شدن این طرح و نشان داد که دست آخر همه چیز را به اقدامات دولت گره زده و سرانجام، آنرا هم به تلاشهای دولت روی کار، نسب داد و به نوعی تلاش مسئولان محلی نادیده گرفته شد.

 

البته ضرب المثل ایرانی، ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است، در این مقطع زمانی برای استان گلستان مصداق دارد چرا که هیچ وقت، برای انجام کارها دیر نیست و هر لحظه می توان اقدام کرد.

 

 

 

 

ناگفته نماند طی دو سال گذشته شاهد بودیم برخی مسئولان محلی ازجمله جناب آقای مهندس سنگدوینی نماینده مردم شریف گرگان و آق قلا تلاش وافری برای رفع مشکل پیش روی راه اندازی و بازگشایی پتروشیمی گلستان و تحقق آرزوی هفده ساله مردم استان انجام داده اند.

 

پتروشیمی گلستان ۱۷ سال قبل با بیش از ۹۱ هزار سهامدار عمومی کلنگ زنی شد، اما بلاتکلیف ماند. 

جالبه بدونید که محمد دهنوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان ابراز امیدواری کرد عملیات ساخت این پتروشیمی از سال آینده آغاز و در مدت ۳ سال به بهره برداری برسد.