معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان با اشاره به اینکه امروز نوبت حمایت و اعتماد به جوانان بومی است، گفت: حمایت از نیروهای بومی یکی از اولویت های اصلی ماست.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان با اشاره به اینکه امروز نوبت حمایت و اعتماد به جوانان بومی است، گفت: حمایت از نیروهای بومی یکی از اولویت های اصلی ماست.

سیدعلی مهاجر روز یکشنبه پنجم دی ماه ۱۴۰۰ در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه دولت مردمی اعتقاد و اعتماد به جوانان و نیروهای داخل را به طور کامل به منصه ظهور رساند، اظهار کرد: ما تلاش کردیم در استان گلستان نیز با حمایت و اعتماد به نیروهای بومی بخشی از سیاست های اصولی دولت را در استان پیاده کنیم.

وی با بیان اینکه ارج نهادن به نخبگان و توجه به آن ها یکی از اصول بنیادین دولت مردمی است، افزود: زمانی برخی می گفتند که چون جزو “FATF” نیستیم نمی توانیم واکسن وارد کنیم اما اکنون دنبال مردم می گردیم تا واکسن بزنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان با تاکید بر اینکه در مراسم تکریم و معارفه فرمانداران مهمترین نکته ای که به آن توصیه می کنیم موضوع وحدت است، خاطرنشان کرد: فرمانداران نباید برایشان قومیت، طیف ها، مذاهب و جناح ها تفاوتی داشته باشد و مردم را از هر گروه و قشری باید در محور توجه قرار دهند.

مهاجر بر انتخاب فرمانداران بر اساس ویژگی های متعدد مثبت فردی، اجتماعی، کاری و سوابق درخشان تاکید کرد و گفت: اما با این وجود از همه مردم به ویژه نخبگان، دانشگاهیان، مجموعه های مردمی و اثربخش برای کمک به فرمانداران دعوت می کنیم تا بتوانیم با همدلی در کنار هم گامهای بزرگی برای توسعه برداریم.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها باید مشکلات و دغدغه مردم را به مدیران دولت منتقل کنند، اضافه کرد: بدون تردید رسانه را باید یکی از ارکان مهم تحقق توسعه در استان دانست و ما در مجموعه مدیریتی جدید استان گلستان این باور و اعتقاد را به رسانه ها اعم از مکتوب و بر خط داریم.

فرماندار شهرستان مینودشت در استان گلستان منصوب شد
با جمع‌بندی نظرات نخبگان و گروه‌های سیاسی، علی محمد زنگانه استاندار گلستان انتصابات جدیدی را انجام داده است. پیش از این چهار فرماندار جدید در استان گلستان منصوب شده بودند و استاندار گلستان در روزهای اخیر دو فرماندار دیگر در شرق استان را منصوب کرد.

استاندار گلستان در حکم جداگانه‌ای محمدتقی قزلسفلو را به عنوان‌ فرماندار جدید شهرستان مینودشت منصوب کرد تا ششمین فرماندار دولت سیزدهم نیز کار خود را در دشت بهشت آغاز کند.
در روزهای گذشته نیز فرهاد شیبک به عنوان فرماندار کلاله انتخاب و معرفی شد. پیش از او ابراهیم تودرواری عهده‌دار این سمت در شهرستان کلاله بود.

شیبک سوابقی همچون حراست فرمانداری و معاونت سیاسی و امنیتی فرمانداری ویژه گنبدکاووس، بخشداری اینچه‌برون و فرمانداری شهر صنعتی اشتهارد را در پرونده کاری خود دارد.

همچنین معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری گلستان نیز پس از بررسی گزینه‌های مختلف به حاجی گلدی‌کر یکی از نخبگان اهل‌سنت ترکمن استان گلستان رسید.

حکم علی محمد زنگانه خطاب به حاجی گلدی‌کر آمده “امید است با اتکال به خداوند متعال و سرلوحه قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و مفاد عهدنامه مدیران دولت مردمی با روحیه انقلابی، جهادی، پاکدستی، فسادستیزی، قانون مداری کوشا باشید”.

گفتنی است حاجی گلدی‌کر سابقه فرمانداری شهرستان‌های بندر ترکمن و آق قلا را در دولت نهم و دهم در کارنامه خود دارد.

 

 

مهاجر در مراسم معارفه فرماندار جدید مینودشت چه گفت
در ادامه روند انتصابات جدید در استان گلستان پس از روی کار آمدن دولت جدید، استاندار گلستان طی حکمی محمدتقی قزل سفلی را که پیش از این سوابقی همچون بخشداری مینودشت، فرمانداری کلاله، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ویژه گنبدکاووس و سرپرست فرمانداری ویژه گنبدکاووس را در کارنامه دارد به عنوان فرماندار شهرستان مینودشت منصوب شد.

بعد از ظهر روز شنبه چهارم دی ماه با حضور سیدعلی مهاجر معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان در فرمانداری مینودشت مراسم معارفه فرماندار جدید این شهرستان برگزار شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان در این مراسم با بیان اینکه مراسم تودیع و معارفه مراسم انتقال قدرت نیست بلکه انتقال تکلیف است، تصریح کرد: این جلسه دو بُعد دارد، یکی تکریم است که انشاالله خدا هم از زحمات آقای حسینی نیا راضی باشد و یکی معارفه است که به معنای روحیه و فضای جدید است.

مهاجر اظهار داشت: مردم چشم انتظار هستند تا ما با تجدید میثاق با شهدا به وظایف خود عمل کنیم، همان مردمی که وفادارانه، صادقانه و شکورانه پای آرمان های انقلاب بودند و با وجود گله مندی در پای صندوق های رای حاضر شدند.

وی در ادامه به بیان ویژگی های یک مدیر مردمی پرداخت و گفت: اعتقاد به پروردگار و اعتماد به وعده های او، توسل به ائمه معصومین (ع)، روح مطهر شهدا و ولایی بودن از ویژگی هایی است که یک مدیر باید به آن ها توجه داشته باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان با تاکید بر اینکه یک مدیر در میدان عمل، مردم را فامیل خدا می داند، اضافه کرد: در این باره سیره نبوی به ما یاد داده است که آنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند.

مهاجر با اشاره به اینکه اهل تلاش بی وقفه بودن، فسادستیز بودن، در دسترس و همراه مردم بودن، در غم و شادی آن ها شریک شدن و با لب خندان با آنها برخورد کردن از دیگر ویژگی های یک مدیر در میدان عمل است، تصریح کرد: طبق ابلاغ استاندار باید فاصله نخبگان با ادارات کم شود.

در این مراسم از «سید ابوالفضل حسینی نیا» فرماندار سابق مینودشت قدردانی و «محمد تقی قزلسفلی» به عنوان فرماندار جدید مینودشت معارفه شد.

سیدابوالفضل حسینی نیا فرماندار سابق مینودشت در این مراسم گفت: هر پیشرفتی که در شهرستان رخ داده، نتیجه زحمات مسوولان ادارات و نهادها و همکاران بنده در مجموعه فرمانداری و بخشداریها بوده است و اگر در این مسیر کوتاهی و قصوری رخ داده، ضعف اینجانب بوده که بابت آن از مردم عذرخواهی می کنم.

همچنین فرماندار جدید مینودشت در این مراسم گفت: با اینکه شهرستان پتانسیل زیادی در حوزه های مختلف کشاورزی، دامداری و گردشگری دارد اما هنوز از این ظرفیتها به خوبی برای توسعه استفاده نشده است.

محمدتقی قزل سفلی افزود: با وجود اقدامات انجام شده طی ۴۰ سال گذشته اما هنوز بالا بودن آمار بیکاری و مهاجرت روستاییان به شهر در مینودشت نگران کننده است که باید برای رفع آن برنامه ریزی و تلاش کرد.

وی اضافه کرد: در مینودشت ۷۶ روستای واقع در مناطق جنگلی و کوهستانی داریم که باید از این ظرفیت در حمایت از دامداران و توسعه گردشگری با حفظ منابع طبیعی استفاده کنیم.

قزلسفلی، تامین امنیت پایدار، تحکیم وحدت و یکپارچگی، تقویت فرهنگ یکدلی بین مدیران برای خدمت بیشتر به مردم، برنامه ریزی و قانون مداری و تکریم ارباب رجوع را از مهمترین برنامه های خود در فرمانداری مینودشت برشمرد و تصریح کرد: برای تحقق برنامه ها از نقطه نظرات کارشناسان و نخبگان در قالب تشکیل شورای مشورتی استفاده خواهم کرد.

فرماندار مینودشت گفت: مردم این شهرستان با عقبه تاریخی و فرهنگی غنی خود و داشتن جوانان نخبه، کارنامه درخشانی در انقلاب دارند که حضور پررنگ در واقعه ۱۲ دی که شهدای زیادی تقدیم انقلاب کردند و حضور پرشور و خودجوش در راهپیمایی ۹ دی ۲ نمونه از این سوابق است.

شهرستان مینودشت با افزون بر ۸۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.