رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مینودشت و گالیکش از تکمیل ۷۰ درصد روشنایی بزرگراه بین المللی مینودشت به گنبدکاووس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، آنه محمد قرنجیک گفت: با اجرای طرح راهداری در سه ماه گذشته و تکمیل عملیات کابل گذاری و بتن ریزی زیرساخت‌های روشنایی بزرگراه مینودشت به گنبد بطول ۳ و نیم کیلومتر برقرار شده است.

او افزود: ۳۰ درصد باقی مانده مسیر درحال رفع نقص است.

قرنجیک ادامه داد: پاکسازی حریم به طول ۹ کیلومتر و لایروبی کانال هدایت آب به طول ۲ کیلومتر از اقدامات دیگری بوده که در این راه اصلی و شریانی به اجرا درآمده است.

او گفت: احداث دیوار بتنی و ادامه عملیات زیرسازی (۲۲۰ متر دیوار بتنی) دوربرگردان ده حسن خان به ارتفاع ۵/۱ متر نیز از اقدامات اجرایی شده در این محور است.

قرنجیک ادامه داد: خاکبرداری و پاکسازی نیوجرسی‌ها و رفیوژ میانی، تعویض علائم فرسوده محور‌های اصلی، اجرای عملیات لکه گیری آسفالت به طول ۲۳۰ کیلومتر از محور‌های روستایی و بازگشایی حریم و لایروبی دهانه ۸ دستگاه پل و ابنیه فنی از دیگر اقدامات انجام شده است.

بزرگراه مینودشت به گنبدکاووس یک جاده ترانزیتی پرتردد است که جمع زیادی از زائران امام رضا (ع) از این مسیر برای تردد استفاده می‌کنند.

در حوزه شهرستان مینودشت ۲۳۱ کیلومتر راه روستایی و ۲۵ کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی وجود دارد.