مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از امادگی کامل نیرو‌های عملیاتی، تجهیزات و امکانات این استان برای اجرای طرح امدادونجات زمستانه ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، قاسم غریب آبادی با اشاره به آغاز طرح امداد و نجات زمستانه ۱۴۰۱ از امروز ۲۳ آذر گفت: ۳۵ پایگاه امدادونجات و مرکز امدادی برای شرکت در این طرح آماده شده اند.

او افزود: امسال ۱۴ پایگاه امدادونجات بین شهری، یک پایگاه ساحلی (دریایی)، یک پایگاه کوهستان، یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC) استان، یک تیم واکنش سریع مرکز استان، یک پایگاه امدادونجات هوایی، ۳ پست موقت و فصلی و یک مرکز نگهداری سگ‌های تجسس (آنست)، ۱۲ کشیک اضطراری شعب تابعه برای اجرای امدادونجات زمستانه در گلستان از آمادگی کامل برخوردارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: در این طرح به منظور پاسخگویی سریع و بهینه به حوادث و سوانح احتمالی روزانه ۱۰۷ نیروی عملیاتی در استان به صورت شبانه روزی با بکارگیری ۲۰ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه خودروی نجات، یک دستگاه آرگو، یک فروند بالگرد، یک فروند قایق نجات، ۱۰ ست هیدرولیک نجات و ۱۰ ست کوهستان فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه این طرح تا ۲۵ اسفند ماه ادامه دارد، افزود: تلفن ندای امداد مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان (EOC) با شماره ۱۱۲ به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات و پاسخگویی به هموطنان حادثه دیده و نیازمند دریافت خدمات است.