نماینده گرگان و آق قلا گفت: رئیس کل دادگستری استان گلستان از رئیس دستگاه قضا اختیار تام دارد تا بعد از تغییرات لازم در هیات مدیره پتروشیمی، کار را شروع کند، سه تا سرمایه گذار هم برای شروع کار آماده اند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، دکتر غلامرضا منتظری نماینده گرگان و آق قلا پیش از ظهر امروز شنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۰ در نشست خبری با اصحاب رسانه درخصوص پتروشیمی گلستان گفت: رئیس کل دادگستری استان گلستان از رئیس دستگاه قضا اختیار تام دارد تا بعد از تغییرات لازم در هیات مدیره کار را شروع کند، سه تا سرمایه گذار هم برای شروع کار آماده اند.

دکتر منتظری گفت: با همفکری دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد به دنبال یک مدیر ثابت و قوی برای منطقه آزاد اینچه برون هستیم، اما کار زیرساختی شروع شده است.

نماینده گرگان و آق قلا افزود: مجوز کانون فرهنگی تربیتی آق قلا و ساخت اولین درمانگاه تامین اجتماعی در این شهر گرفته شده است، سی تی اسکن دغدغه ما بود که راه افتاد.

دکتر منتظری گفت: بعد از مراوه تپه از آقای فتاح رییس بنیاد مستضعفان خواستیم انبارالوم را گام دوم عمران و توسعه قرار دهند، داریم برنامه را آماده می‌کنیم تا سیمای این منطقه محروم متحول شود.

نماینده گرگان و آق قلا خاطرنشان کرد: اولین مرکز دیالیز در گرگان توسط بخش خصوصی بزودی شکل خواهد گرفت.

وی گفت: ۷ میلیارد من و ۷ میلیارد مهندس سنگدوینی برای بیمارستان طالقانی گذاشتیم ۱۵ میلیارد هم برای علاج بخشی سد وشمگیر کنار گذاشتیم.

نماینده گرگان و آق قلا اضافه کرد: طرح اولین مرکز تخصصی پاسخ به سوالات نسل جوان را داریم که آقای فتاح گفت اکر طرح آن را آماده کنید و جواب بدهد قطعا در تمام کشور استفاده خواهم کرد.


 

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: استان گلستان نقش تضمین کننده‌ای در زمینه امنیت غذایی در سطح کشور را دارد.
غلامرضا منتظری گفت: استان گلستان یک استان سربلند در زمینه امنیت غذایی در سطح کشور است و سهم گلستان بیش از استانهای مازندران و گیلان است.
وی تصریح کرد: بیشتر جمعیت استان گلستان را روستاییان به خود اختصاص دادند که در سالجاری بودجه طرح روستایی در استان گلستان سه برابر شد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درخصوص طرح کاروان خدمت ابراز کرد: این طرح به دلیل بیماری کرونا پیش نرفت. از ۱۸۰ روستای شهرستانهای گرگان و آق قلا در ۱۲۰ روستا حضور پیدا کردیم.

منتظری درخصوص بازسازی مسجد جامع گرگان خاطرنشان کرد: مسجد جامع گرگان نماد علم، تاریخ، فرهنگ و هنر است و در زمینه بازسازی و مرمت این مسجد اعتبار در نظر گرفته شد.

وی از تشکیل نخستین مجتمع تولید بذر در گرگان خبر داد و گفت: نخستین هنرستان کشاورزی در شهرستان گرگان تحت پوشش آموزش و پرورش ایجاد می شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی درخصوص ایجاد پایگاه اطفای حریق منابع طبیعی در گرگان اظهار داشت: با دستور وزیر پایگاه اطفای حریق منابع طبیعی در شهرستان گرگان شکل می گیرد.

منتظری گفت: مصوب شد که هفته فرهنگی ایران و قزاقستان در آستانه عید نوروز در شهرستان گرگان برگزار شود.

وی تصریح کرد: پیشنهاد مسیر پیشرفت و توسعه گرگان، آق قلا و روستاها برای نخستین بار با حضور کارشناسان انجام می شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از نابود شدن خلیج گرگان گفت: متاسفانه روز به روز شاهد نابود شدن خلیج گرگان هستیم و پدیده ریزگردها بسیار نگران کننده است و در تابستان امسال نیز شواهدی از ریزگردها دیده شد.

منتظری افزود: خلیج گرگان یک مسئله ملی است و نگاه استاندار به این پروژه یک نگاه ملی است که مصوب شد به طور ویژه موضوع خلیج گرگان در دستور کار قرار گیرد.

 

 

 

سد شرب نداریم
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر رییس قوه قضائیه به گرگان اختیارات تام به رییس قوه قضائیه گرگان برای حل مشکل حقوقی پتروشیمی گلستان داده شده و به زودی حل خواهد شد و سه سرمایه گذار آماده و پای کار هستند که به محض رفع مشکل حقوقی پروژه را در دست بگیرند.

منتظری با بیان اینکه گرگان تنها مرکز استانی است که هیچ بهره ای از سد ندارد و تنها منبع تامین آب آن از چاه است، افزود: احداث سد میرداماد و شیرین کردن آب دریای خزر دو طرح هستند که اگر به هم گره بخورند می توانند مشکل کمبود آب ما را حل کنند.

وی ادامه داد: کارهای مطالعاتی سد میرداماد به زودی آغاز می شود و با احداث این سد ۵۰ درصد مشکل آب مرکز استان مرتفع خواهد شد.

اولین منطقه آزاد با زیرساخت های هوشمند در استان گلستان احداث می شود

منتطری با بیان اینکه منطقه آزاد تجاری در گلستان مجوز احداث گرفته است، افزود: انتشار همین خبر باعث شده سرمایه گذاران اعلام آمادگی کنند و در حال حاضر مراحل کار به وسیله مدیر پروژه در حال پیگیری است که به زودی به دست مدیران استانی سپرده شده و آرزوی دیرین مردم استان برای داشتن منطقه آزاد محقق می شود.

وی با بیان اینکه تلاش می شود تمام زیرساخت های منطقه تجاری در گلستان به صورت هوشمند انجام شود، ادامه داد: هوشمندسازی زیرساخت های منطقه تجاری با هدف افزایش بهره وری برای اولین بار در کشور در گلستان اجرایی می شود.

احداث دامداری ۲۰۰۰ راسی در گرگان
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس اضافه کرد: به دلیل نبود صنایع تبدیلی در استان محصولات کشاورزی ما خام فروشی می شود که به ضرر استان است به همین منظور در منطقه آزاد اترک کارخانه قند با هدف تولید و جلوگیری از تخریب زمین های حاصلخیز استان احداث می شود.

وی گفت: برای کمک به اشتغال جوانان با کارخانه شیر صحبت شده و دامداری دو هزار راسی در گرگان احداث می شود.

منتظری ادامه داد: برای تقویت گردشگری و جذب توریست، مجموعه گردشگری، تفریحی بسیار زیبا با همکاری شهرداری گرگان که شامل پارک آبی بسیار مجلل و آکواریوم دریایی است در گرگان احداث می شود.

اولین مجتمع تولید بذر کشور در گلستان به وجود می آید
وی از احداث اولین مجتمع تولید بذر کشور در گلستان خبرداد و افزود: این مجتمع قادر است بذر کل کشور را تامین کند.

منتظری با بیان این که مجوز احداث اولین درمانگاه اجتماعی و کانون فرهنگی تربیتی در آق قلا گرفته شده است، افزود: احداث بزرگترین موزه باستان شناسی در گرگان، احداث سالن ۶ هزار نفری بسکتبال، اجرای مجتمع توانبخشی جانبازان، پروژه تالار بزرگ فرهنگی هنری در بلوار صیاد شیرازی و حل معضل خلیج گرگان ازجمله طرح هایی است که در سفر رییس جمهور به آن پرداخته می شود.

نماینده مردم گرگان، آق قلا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مبارزه با محرومیت و فقر همواره از دغدغه نمایندگان مجلس بوده و با رایزنی هایی که با رییس بنیاد علوی انجام شده است بعد از شهرستان مراوه تپه بنیاد به این شهرها می رود و کار محرومیت دایی با محوریت تامین آب، کشاورزی، بهداشت و درمان انجام خواهد شد.

 

 

 

در حاشیه نشست خبری امروز نماینده گرگان و آق قلا از وبسایت رسمی دکتر غلامرضا منتظری رونمایی شد.

آدرس وبسایت: http://dr-montazeri.ir