معاون مدیریت شعب بانک مهر ایران در گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۲۳ هزار فقره تسهیلات، به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال به مردم گلستان پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، غلامی در گفتگو با رادیو گلستان گفت:امسال ، بیش از ۸۹ درصد افزایش منابع داشتیم که تاکنون بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به مردم استان پرداخت شد.

او با بیان اینکه از این میزان ۷۰۰ میلیارد ریال در قالب طرح کالا کارت بود افزود: مردم بدون نیاز به سپرده گذاری و با کارکرد حساب از خدمات و دریافت وام قرض‌الحسنه کالا بهره مند می‌شوند.

او با اشاره به اینکه نرخ مطالبات این بانک در استان گلستان کمتر از نیم درصد است افزود: این در حالی است که نرخ استاندارد مطالبات در شبکه بانکداری کشور بیش از ۵ درصد است.

غلامی می‌گوید: در حوزه تسهیلات تکلیفی که به بانک واگذار شده، طی این مدت بیش از ۹۸۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند به مردم استان پرداخت شده که این موضوع با کمترین معطلی در صف‌های انتظار است.

او در مورد بحث توانمند سازی مددجویان و افراد آسیب پذیر که از اولویت‌های دولت سیزدهم است گفت:این بانک به عنوان بانک تخصصی قرض الحسنه در قالب طرح ارائه خدمت است و با اشراف به اینکه قشر محروم و دهک‌های پایین بیشتر از دیگر مردم در مضیقه هستند تامین مالی نیازمندان را نیز مدنظر قرار داده است.

او گفت: بر این اساس، طی این مدت بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان کمیته امداد و بیش از ۹۰ میلیارد ریال به مددجویان بهزیستی استان پرداخت شده است.

او همچنین در مورد پرداخت تسهیلات به بیماران معصر که طرف علوم پزشکی، هلال احمر و کمیته امداد معرفی شدند نیز گفت: به آن‌ها ۶۰ میلیارد ریال پرداخت شد.

غلامی در مورد تسهیلات بدون ضامن نیز گفت: امسال ،بیش از ۲ هزار پرونده تسهیلاتی ما ، به ارزش بیش از ۷۴۰ میلیارد ریال را به خود اختصاص داده است.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در آذر سال ۱۳۸۶ در کشور آغاز به کار کرد که در حال حاضر ۵۳۰ شعبه فعال در کشور و ۱۶ شعبه در استان گلستان دارد.

این شعب از بندرگز در غرب تا کلاله در شرق استان فعال هستند.