مازندرانی گفت: در بخش کشاورزی صندوق کشاورزی خط اعتباری با کمترین تضامین برای تسهیلات در نظر گرفته و درخواست داریم در بانک توسعه تعاون نیز خط اعتباری ویژه‌ای برای تعاونی‌ها در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به مشکلات دریافت تسهیلات از سوی تعاونی ها، گفت: در بخش کشاورزی صندوق کشاورزی خط اعتباری با کمترین تضامین برای تسهیلات در نظر گرفته و درخواست داریم در بانک توسعه تعاون نیز خط اعتباری ویژه‌ای برای تعاونی‌ها در نظر گرفته شود.
سعید مازندرانی روز سه شنبه ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۰ در شانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر ملی و استانی در گرگان اظهارداشت: موضوع تولید، اشتغال و تعاونی دغدغه همه روزه مسئولان است، اما به جهت ترویج فرهنگ تعاونی و پاسداشت تعاونی ها، از ۱۳ تا ۱۹ شهریورماه به عنوان هفته تعاون نامگذاری و در آن برنامه‌هایی برگزار می شود.
وی افزود: در هفته تعاون امسال ۱۳ طرح تعاونی با سرمایه گذاری بیش از ۸۸ میلیارد تومان و ۶۰ نفر اشتغالزایی در استان افتتاح شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: اولویت ما در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با تعاون هاست.
مازندرانی بیان کرد: سال گذشته بیش از ۴۰ هزار نفر ساعت آموزش از طریق موسسات آموزشی، جهاد دانشگاهی و… به صورت مجازی برای اعضای تعاونی و هیئت مدیره تعاونی‌ها برگزار شد.
وی تصریح کرد: سال گذشته تعاونی استان ۱۶ میلیون و ۲۲۸ هزار دلار صادرات داشتند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه کرونا ضربه زیادی به تعاونی‌ها وارد کرده است، افزود: تاکنون بیش از ۱۱۱ میلیارد تومان تسهیلات کرونا در استان پرداخت شده است.
مازندرانی به مشکلات تعاونی ها اشاره کرد و گفت: عمده‌ترین مشکل تعاونی ها، ارائه تضامین برای دریافت تسهیلات است. درخواست داریم خط اعتباری ویژه‌ای در بانک توسعه تعاون برای تعاونی‌ها در نظر گرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: آسان سازی دستورالعمل‌ها برای تعاونی‌ها در گمرکات، تسهیل در صدور کارت مرزنشینان، پرداخت سهم بیمه و مشکلات در گرفتن معافیت مالیاتی از دیگر مشکلات تعاونی هاست.
وی با اشاره به جشنواره تعاونی‌های برتر، گفت: امروز از ۱۷ تعاونی برتر استان و همچنین شرکت تعاونی مرتع داران به عنوان تعاونی برتر ملی تقدیر خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://golestanejavan.ir/?p=2934