شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گلستان اعلام کرد: نماز جمعه فردا (۱۸ تیرماه ۱۴۰۰) در همه شهر‌های استان اقامه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گلستان اعلام کرد: نماز جمعه فردا (۱۸ تیرماه ۱۴۰۰) در همه شهر‌های استان اقامه می‌شود.
وضعیت کرونایی استان گلستان با وجود ۴ شهرستان قرمز و ۷ شهرستان نارنجی و ۳ شهرستان زرد، در شرایط هشدار قرار دارد و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان اعلام کرده نماز جمعه این هفته (۱۸ تیرماه) فارغ از رنگ بندی‌های کرونایی در همه شهر‌های استان اقامه می‌شود.
برهمین اساس در شهرستان‌های علی آبادکتول، گنبدکاووس، آزادشهر و مینودشت که وضعیت قرمز دارند نماز جمعه در فضای باز و با حضور حداکثر ۷۰ نفر برگزار می‌شود و مدت زمان اقامه نماز نیز حداکثر ۳۰ دقیقه است.
در شهر‌های نارنجی استان که شامل شهرستان‌های گرگان، آق قلا، بندرترکمن، کردکوی، رامیان، گالیکش و کلاله است نیز نماز جمعه این هفته در فضای باز و با حضور حداکثر ۱۰۰ نفر و مدت آن نیز ۴۰ دقیقه پیش بینی شده است.

در شهر‌های زرد استان که بندرگز، گمیشان و مراوه تپه هستند، نیز اولویت اقامه نماز در فضا‌های باز و با حضور حداکثر ۱۰۰ نفر است.
همچنین تأکید شده که نمازگزاران پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت و دقت کامل رعایت کنند، ماسک بزنند، فاصله فیزیکی را رعایت کنند و وسایل شخصی از جمله مهر و جانماز و بانوان چادر نماز نیز به همراه داشته باشند.