مدیر عامل شرکت گاز گلستان از تخصیص ۵ میلیارد تومان اعتبار برای لوله کشی داخلی گاز منازل افراد محروم خبر داد.

به گزارش پايگاه خبری گلستان جوان ، طالبی می‌گوید: این مبلغ در راستای مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان امسال در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل شرکت گاز گلستان افزود: این لوله کشی گاز بر عهده خود افراد است و هزینه آن از طرف شرکت گاز استان پرداخت می‌شود.

طالبی گفت: گازب‌های مشترکین تحت پوشش نهاد‌های حمایتی بهزیستی و کمیته امداد تا سقف الگوی مصرف (پلکان سوم در اقلیم گلستان یا میزان مصرف گاز آن‌ها در یک دوره ۴۰۰ مترمکعب) باشد، در یک دوره ۴۵ روزه رایگان محاسبه خواهد شد.

 

 

وی با اشاره به لزوم صرفه جویی در مصرف گاز گفت:مشترکان با اعمال برخی اقدامات ساده از جمله درزبندی پنجره‌های ساختمان و کانال‌های کولر، عایق بندی لوله‌ها و مخازن موتورخانه‌ها، خاموش کردن بخاری اتاق‌هایی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرندمیزان مصرف گاز خود را تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش دهند.

طالبی گفت: استفاده نکردن از شومینه به علت مصرف بالا، استفاده از پرده‌های ضخیم برای پنجره‌ها و تنظیم درجه حرارت خانه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد نیز از راه‌های کاهش مصرف گاز است.

مدیر عامل شرکت گاز گلستان ادامه داد: به ازای هر یک درجه سانتی گراد که مشترکان درجه گاز خود را کاهش می‌دهند ۶ درجه در مصرف انرژی آن‌ها صرفه جویی می‌شود.

وی افزود: عایق بندی لوله‌ها و مخازن موتورخانه ها، تنظیم مشعل و نصب رسوبگیر در استان گلستان رایگان انجام می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت گاز درخواست خود را ثبت کنند.