یوسف نوری گفت: نظام تعلیم و تربیت ما به سمت بهره‌گیری حداکثری از آموزه‌های قرآنی در حال حرکت است و این نظام تربیتی می‌تواند در جهان سرآمد باشد.

به گزارش پايگاه خبری گلستان جوان،  یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش روز جمعه ۲۰ آبان در حاشیه بیست و هفتمین کنگره سراسری قرآنی دانش‌آموزان ویژه مدارس استعداد‌های درخشان در گرگان گفت: نظام تعلیم و تربیت ما به سمت بهره‌گیری حداکثری از آموزه‌های قرآنی در حال حرکت است و این نظام تربیتی می‌تواند در جهان سرآمد باشد. میزبانی این مسابقات در سطح عالی برگزار شد و گلستان نمره قبولی گرفت.

 

وی بیان کرد: یکی از حوزه‌های جذاب این کنگره ملی، حوزه پژوهش بود که شرکت کنندگان به نتایج خوبی رسیدند.

 

نوری خاطرنشان کرد: این نتایج نشان می‌دهد که با برداشت از مفاهیم قرآنی می‌توان در جهت خودکفایی و خودباوری گام برداشت.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: این نتایج و تحقیقات را جمع‌بندی کرده و به مسوولین ذیربط و وزارتخانه‌های مربوطه ارایه می‌دهیم.

 

نوری افزود: وضعیت قرآنی همکاران فرهنگی و دانش‌آموزان ایرانی در جهان شاخص و خاص است، بطوری که معلمان و دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات قرآنی جهانی سال گذشته رتبه‌های برتر و اول را کسب کردند.

 

وزیر آموزش و پرورش از برنامه ریزی برای تربیت سه میلیون حافظ قرآن در راستای فرمان مقام معظم رهبری خبر داد  و گفت: دارالقرآن‌های آموزش و پرورش در کنار بخش‌های فعال بیرونی و غیردولتی، سازماندهی شده است تا این امر مهم به انجام برسد.

 

نشست با مدیران کل و معاونین ۱۳ استان مرزی، بهره‌برداری از ساختمان دبیرستان دخترانه نمونه مهر رادیرا (جامعه یاوری) و ساختمان مرکز رشد و فناوری دانش‌آموزی با عنوان شهدای هسته‌ای گلستان و بازدید از نمایشگاه اقوام ایران زمین در گرگان از جمله برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه به گلستان است.