باتوجه به اینکه تاکنون هیچ شواهدی دال بر دست داشتن ایران در حمله به کشتی رژیم صهیونیستی در دریای عمان ارائه نشده است، آمریکا با سوگیری جانبدارانه اتهام‌پراکنی علیه ایران را تکرار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری گلستان جوان، علی رقم اینکه تاکنون هیچ شواهدی دال بر دخالت ایران در حمله ادعایی به کشتی مرسر استرین متعلق به رژیم صهیونیستی در آب‌های بین المللی ارائه نشده است، اما آمریکا با سوگیری جانبدارانه در این قضیه اتهام‌پراکنی علیه ایران را بار دیگر تکرار کرد.

نفتکش مرسر استریت که مدیریت آن را شرکت زودیاک ماریتیم متعلق به یک میلیاردر صهیونیست به عهده دارد در ۲۹ ماه ژوئیه ۲۰۲۱ (پنج شنبه هفتم مردادماه ۱۴۰۰) با پهپاد ناشناس هدف قرار گرفته شد که براثر انفجار واقع شده در این حمله دو نفر ازجمله یک تبعه انگلیس که برای شرکت امنیتی آمبری کار می‌کرد و یک تبعه رومانی که از اعضای خدمه کشتی بود کشته شدند.آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه در سخنانی در کنفرانس خبری در وزارت امور خارجه آمریکا در رابطه با این قضیه گفت: من بار دیگر می‌خواهم حمله به کشتی تجاری مرسر استریت را محکوم کنم. این کشتی به آرامی در حال حرکت در شمال دریای عرب و آب‌های بین المللی بود که هدف حمله یک پهپاد مسلح به مواد منفجره قرار گرفت و دو نفر از خدمه آن کشته شدند.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه با تکرار ادعا‌های خود ضد جمهوری اسلامی ایران و بدون ارائه هیچ سند و مدرکی، اضافه کرد: ما بررسی کاملی در این رابطه انجام داده ایم و مطمئنیم که ایران این حمله را انجام داده است!.

بلینکن ضمن نادیده گرفتن حملات اشغالگران آمریکا و نظامیان کشورش در بسیاری از کشور‌ها ازجمله افغانستان، سوریه و عراق و همچنین حمایت‌های همه جانبه بصورت پشتیبانی مالی و نظامی و از طرق دیگر از جنایتکاران در جهان، در ادامه لفاظی های خود ضد ایران گفت: این حمله در ادامه الگو‌های مشابه حملات ایران و ازجمله حوادث گذشته با استفاده از پهپاد‌های مسلح به مواد منفجره است. هیچ توجیهی برای حمله به یک کشتی غیرنظامی و در یک ماموریت تجاری و در آب‌های بین المللی وجود ندارد.

به کرات ثابت شده آمریکا یکی از ناقضان اصلی حقوق دریانوردی در جهان است و آنتونی بلینکن در ادامه گزافه گوی‌های کینه توزانه خود مدعی شد: اقدام (احتمالی) ایران تهدیدی مستقیم برای آزادی دریانوردی و تجارت است. این اقدام جان ملوانان بیگناه را می‌گیرد. ما در حال تعامل و مشورت با شرکای خود و دولت‌های منطقه هستیم. ما همراه با دیگران در سراسر جهان مراتب تسلیت عمیق خود را به خانواده‌های خدمه انگلیسی و رومانیایی این کشتی که جان خود را از دست دادند، ابراز می‌داریم.

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز با مطرح کردن ادعا‌های مکرر حمله به نفتکش، بدون ارائه سندی متقن فقط در بیان غرض مدعی شد در این رابطه شواهدی در اختیار دارد.

خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به ادعا‌های مطرح شده در این خصوص گفت: این نخستین بار نیست که رژیم اشغالگر قدس این اتهامات را ضد جمهوری اسلامی ایران وارد می‌کند. این اتهامات کاملا غیرقابل پذیرش هستند. آن‌ها باید بدانند که این مسائل با این موضع گیری‌ها حل و فصل نمی‌شوند. آن‌هایی که تلاش کنند که آسیبی به ما وارد کنند با آسیب بیشتری روبرو خواهند شد. ما از منافع، مردم و امنیت ملی خود محافظت خواهیم کرد.