رئیس ستاد انتخابات گلستان با اعلام اینکه یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۲۲۸ گلستانی واجد شرایط رای دادن در روز ۲۸ خرداد هستند، اضافه کرد: ۳۲ هزار و ۲۸۱ نفر از این افراد برای اولین بار طعم مشارکت سیاسی را تجربه می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان؛ رئیس ستاد انتخابات گلستان با اعلام اینکه یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۲۲۸ گلستانی واجد شرایط رای دادن در روز ۲۸ خرداد هستند، اضافه کرد: ۳۲ هزار و ۲۸۱ نفر از این افراد برای اولین بار طعم مشارکت سیاسی را تجربه می‌کنند و رای می‌دهند. احسان مکتبی روز یکشنبه ۲۳ خردادماه ۱۴۰۰ در سخنانی با بیان اینکه همه چیز برای برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهر‌ها و روستا‌ها در گلستان فراهم است افزود: ۱ هزار و ۷۸۴ شعبه برای اخذ آرای مردم استان در نظر گرفتیم که از این تعداد ۱۵۰ شعبه سیار خواهد بود.

وی گفت: از این تعداد ۸۰۵ شعبه شهری و ۹۷۹ شعبه روستایی هستند.

مکتبی افزود: براساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور فرآیند رای گیری از ساعت ۷ صبح روز جمعه ۲۸ خرداد آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۴ ادامه دارد.

رئیس ستاد انتخابات گلستان همچنین خاطرنشان کرد: انتخابات در ۳۴ شهر و ۹۷۱ روستا برگزار می‌شود و گلستانی‌ها باید ۳ هزار و ۴۲۵ عضو شورا‌های شهری و روستایی را روز جمعه انتخاب کنند. از این تعداد ۱۸۰ نفر برای شورای شهر‌ها و ۳ هزار و ۲۴۵ نفر برای شورای روستا‌ها انتخاب خواهند شد.

 

           بیشتر بخوانید

سکوت اصلاح طلبان و لیست ضعیف اصولگرایان و احتمال پیروزی نامزد‌های قومیت‌ها در گلستان

رد صلاحیت صادقلو و تائید قدس مفیدی

تکلیف داوطلبان مورد حمایت اصولگرایان برای انتخابات شورای شهر گرگان مشخص شد

 

مکتبی تعداد داوطلبان شورا‌ها را ۱ هزار و ۱۴۱ نفر و تعداد داوطلبان روستایی را تا کنون ۷ هزار و ۴۷۴ نفر اعلام کرد.

رئیس ستاد انتخابات گلستان ادامه داد: شورای شهر گرگان ۹ عضو، بندرترکمن، علی آباد کتول و گنبدکاووس هر کدام ۷ عضو و سایر شهر‌های استان هر یک ۵ عضو دارند.

مکتبی گفت: ۱۶۶ روستای استان دارای عضو ۵ نفره و ۸۰۵ روستا نیز دارای عضو سه نفره هستند.

دبیر ستاد انتخابات گلستان با اشاره به اینکه بیش از ۷۸ درصد گلستانی‌ها در انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری شرکت کرده بودند از مردم خواست: در انتخابات ۲۸ خرداد نیز حضور پر شور داشته باشند.