مدیر عامل شرکت گاز گلستان در گفتگو با رادیو صدای استان گفت: با توجه به قرار داشتن استان در انتهای خطوط گاز رسانی شمال کشور و احتمال افت فشار، مشترکین صرفه جویی کنند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، علی طالبی مدیر عامل شرکت گاز گلستان در گفتگو با رادیو گلستان گفت: استان گلستان در انتهای خطوط گاز رسانی واقع شده و انتهای خط معمولا با افت فشار مواجه است و با توجه به قرار داشتن در فصل سرد لازم است مشترکین الگوی صحیح مصرف گاز را رعایت کنند.

وی ادامه داد: با این وجود ما فعلا مشکلی برای تامین گاز خانگی نداریم و حتی مناطق مرزی استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

طالبی با بیان اینکه روز جمعه ۱۸ آذر مشترکین گلستانی ۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته گاز کمتری مصرف کرده اند افزود: امیدواریم هم استانی‌ها ما را در این امر یاری کنند.

مدیر عامل شرکت گاز گلستان با اشاره به مشوق‌های کاهش مصرف گاز افزود:مشترکانی که الگوی مصرفی آن‌ها در جدول پلکانی بر روی یک تا ۴ قرار دارد برای آن‌ها بخشودگی اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: به طوری که مشترکین پلکان اول اگر یک درصد کاهش مصرف داشته باشند ۳ درصد بخشودگی دریافت می‌کنند و این بخشودگی بر اساس مصرف تا سقف ۴۵ درصد افزایش می‌یابد.

طالبی گفت: مشترکین پر مصرفی که از پلکان ۴ تا ۱۰ اگر از ۴۰۰ مترمکعب تا هزار متر مکعب استفاده کنند بر اساس تعرفه باید هزینه پر مصرفی خود را بپردازند.

مدیر عامل شرکت گاز گلستان توصیه کرد: دمای رفاه منازل ۱۸ تا ۲۱ درجه است و نیاز است که مشترکین دمای استاندارد را رعایت کنند.