براساس آخرین خبرهای منتشر در فضای رسانه ای گلستان درباره صلاحیت های نهایی نامزدهای رد صلاحیت شده در انتخابات شورای شهر گرگان، اعلام شد صادقلو فرماندار اسبق گرگان تائید صلاحیت نشده و قدس‌ مفیدی رئیس دوره چهارم شورای شهر گرگان توانست نظر مثبت هیئت عالی نظارت را کسب کند. 

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان، براساس آخرین خبرها از تائید یا رد صلاحیت نامزد‌های انتخابات شورای شهر گرگان، اعلام شد: صادقلو فرماندار اسبق گرگان تائید صلاحیت نشده است و در مقابل ، قدس‌ مفیدی نامزد دیگر گرگان برای انتخابات شورا توانست صلاحیت تائید شده خود را از هیئت عالی نظارت کسب کند.

بیش از ۳۰ نفر از نامزد‌های ردصلاحیت شده در شورا‌های شهر در استان گلستان در بررسی مجدد هیات نظارت تائید صلاحیت شدند.

در بین اسامی تائید صلاحیت شدگان نامی از شهردار سابق گرگان که رد صلاحیت شده بود دیده نمی‌شود و حسین صادقلو نمی‌تواند در انتخابات شورای شهر گرگان حضور داشته باشد.

اما در بین اسامی تائیدشدگان نام سید محمد قدس مفیدی رئیس دوره چهارم شورای شهر گرگان دیده می‌شود و وی می‌تواند در عرصه رقابت‌های انتخاباتی این دوره نیز حضور داشته باشد.

 

 

اعلام نتایج نهایی داوطلبان انتخابات شورا‌های گلستان؛ تایید ۳۴ نفر دیگر در شهر‌ها

صلاحیت ۳۴ داوطلب دیگر برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی شورای شهر‌های گلستان احراز شد.

دبیر ستاد انتخابات گلستان در بخش خبری بیست سیمای گلستان اعلام کرد: از ۱۵۸ نفری که صلاحیتشان احراز نشده بود و به نتیجه معترض بودند، هیئت عالی نظارت صلاحیت ۳۴ نفر دیگر را تائید کرد.

سید محسن کاظمی افزود: بر این اساس تعداد داوطلبان شورای شهر‌های گلستان در مجموع به یک هزار و ۲۱۵ نفر رسید.

وی همچنین گفت: در انتخابات شورای روستا‌های استان نیز ۷ هزار و ۴۷۴ نفر ثبت نام کرده بودند که صلاحیت هفت هزار و ۴۷ نفر تایید شد.

دبیر ستاد انتخابات گلستان گفت: در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۸۰ عضو در ۳۴ شهر استان و ۳ هزار و ۴۳۱ عضو شورا در ۹۳۷ روستا راهی شورا‌ها می‌شوند.

وی افزود: گرگان با ۹ نفر بیشترین عضو شورا‌ها را دارد.

دبیر ستاد انتخابات استان با بیان اینکه تبلیغات داوطلبان شورا‌ها از ۲۰ خرداد آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت از داوطلبان و هواداران آن‌ها خواست پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در تبلیغات اخلاق مدار باشند.

در انتخابات ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان، گلستانی‌ها ۱۸۰ عضو شورای شهر و ۳ هزار و ۲۵۴ عضو شورای روستایی را انتخاب خواهند کرد.