مسوول بیمارستان صحرایی شهر مرزی اینچه‌برون گفت: این مرکز درمانی در مدت سه روز به حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی بخش محروم و کمترتوسعه یافته داشلی برون گنبدکاووس خدمات پزشکی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، رسول صلاحی مسوول بیمارستان صحرایی شهر مرزی اینچه‌برون  عصر امروز  ۴ آذر در مراسم اختتامیه و پایان کار دهمین بیمارستان صحرایی گلستان در شهر مرزی اینچه برون گنبدکاووس افزود: این بیمارستان به مناسبت هفته بسیج و مطابق مصوبه هیات اندیشه‌ورز استان با همکاری و همراهی ۱۵ ارگان و نهاد با ظرفیت نیروی ۲۵۰ نفر برپا شد تا به مردم خدمات صادقانه ارائه نمایند.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار پزشکان متخصص جامعه پزشکی گلستان و گنبدکاووس در ۱۴ رشته از جمله “جراحی عمومی، قلب، چشم، ارتوپدی، زنان و زایمان، پوست، نورولوژی، جراحی مغز و اعصاب، دندانپزشکی، رادیولوژی، داخلی و عفونی، اطفال، طب سنتی، بینایی سنجی و تغذیه به مردم بخش مرزی داشلی برون این شهرستان خدمات ارائه کردند.

صلاحی ادامه داد: در ارائه خدمات پزشکی بیمارستان صحرایی به مردم سیستم ارجاع نظام سلامت به صورت الکترونیکی انجام شد و بیمارانی که با تشخیص پزشک نیاز به دارو داشتند، داروی رایگان به آن‌ها داده شد.

مسوول بیمارستان صحرایی اینچه برون همچنین گفت: بیمارانی که در این بیمارستان ویزیت شدند و نیاز به عمل جراحی دارند با معرفی نامه‌ای که به آن‌ها داده می‌شود، می‌توانند ظرف یک تا ۲ هفته به مراکز درمانی گنبدکاووس مراجعه و خدمات را رایگان دریافت نمایند.

وی با قدردانی از همکاری ۱۵ ارگان استانی و شهرستانی و نیز بخشداری و شهرداری اینچه برون و خیرین سلامت در برپایی بیمارستان صحرایی، افزود: حضور کارشناسان بیمه‌های سلامت و تامین اجتماعی و همچنین کادر پزشکی بیمارستان تامین اجتماعی گنبدکاووس قابل تقدیر بود.

صلاحی اضافه کرد: برپایی بیمارستان صحرایی در مناطق کم برخودار بخش داشلی برون گنبدکاووس علاوه بر ایجاد موج عظیم نشاط آفرینی اجتماعی، در راستای جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب و خدمت رسانی بی منت به مردم انجام شد.

بخش داشلی برون گنبدکاووس با سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارای ۲۹ روستا و ۲ نقطه شهری است که در طول نوار مرزی ۱۴۵ کیلومتری ایران و ترکمنستان در شمال این شهرستان گسترده شده و اکثریت قریب به اتفاق ۲۶ هزار نفر ساکنان آن را ترکمن‌های اهل سنت تشکیل می‌دهند.