مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت: روند ابتلا به آنفلوآنزا در استان کاهشی شد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، علی باقری گفت:  اما زمانی که یک نوع آنفلوآنزا در فصل سرد سال شیوع پیدا می‌کند و بعد از مدتی فروکش می‌کند انتظار داریم در ماه‌های بعد نوع دیگری از این ویروس شیوع پیدا کند.

او با بیان اینکه ویروس آنفلوآنزا در سه دسته (AH۱N۱)، (H۳N۲ ) و گروه B تقسیم بندی می‌شود، ادامه داد: افرادی که به یک نوع از این آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند گرچه در بدنشان ایمنی ایجاد می‌شود، اما احتمال دارد در پیک‌های بعدی به نوع دیگری از آنفلوآنزا مبتلا شوند.

او افزود: لازم است تمام افراد نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلای مجدد به این بیماری اهتمام داشته باشند.

شهنام عرشی، سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، چند روز پیش در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به گذر از پیک بزرگ موج اولیه آنفلوآنزا گفت: با توجه به گذر از پیک بزرگ موج اولیه و روند کاهشی آن، اکنون باید برای بروز موج دوم در بهمن امسال آمادگی داشته باشیم.

او گفت: آموزش‌های بهداشت فردی و اجتماعی با تأکید بر استفاده از ماسک به‌ویژه در اماکن بسته و بدون تهویه، شست‌وشوی مرتب دست‌ها، تهویه مناسب اماکن به خصوص اماکن تجمعی و انجام واکسیناسیون آنفلوآنزا در گروه‌های هدف و اولویت‌دار بسیار ضروری است.