رئیس پلیس فتا گلستان از تشکیل ۳۰ پرونده کلاهبرداری با موضوع پیامک جعلی ثنا در استان خبرداد و گفت: در این پرونده‌ها دو میلیارد تومان از حساب افراد برداشته شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان به نقل از مهر؛ رئیس پلیس فتا گلستان از تشکیل ۳۰ پرونده کلاهبرداری با موضوع پیامک جعلی ثنا در استان خبرداد و گفت: در این پرونده‌ها دو میلیارد تومان از حساب افراد برداشته شده است.

سرهنگ ابراهیم پرسا یکم مهرماه ۱۴۰۰ در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: ارسال پیامک‌های حاوی لینک جعلی سامانه ثنا، یکی از ترفند‌های مجرمین سایبری است و متأسفانه تعدادی از افراد به دلیل بیدقتی و یا بی اطلاعی، در دام مجرمان سایبری گرفتار می‌شوند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان از افزایش کلاهبرداری از این طریق خبرداد و گفت: اخیراً شاهد حضور برخی مراجعهکنندگان به مجموعه پلیس فتا استان هستیم که اعلام می‌کنند از حساب بانکی آن‌ها مبالغی برداشت شده است.

وی بیان کرد: طی بررسی‌ها مشخص شد که پیامکی تحت عنوان ابلاغ الکترونیکی برای این افراد ارسال و از این کاربر خواسته شده تا برای اطلاعات بیشتر، وارد لینک مربوطه شوند که کلیک بر روی لینک آن‌ها را به صفحات جعلی شده هدایت خواهد کرد.

پرسا اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون، ۳۰ پرونده قضایی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون تومان در این راستا تشکیل شده و همچنان شاهد حضور مراجعه کنندگان در ارتباط با این نمونه از پرونده‌ها هستیم.

رئیس پلیس فتا استان گلستان به مردم توصیه کرد: وارد هر لینک پیشنهادی و مشکوک نشوند و فریب اینگونه پیامک‌ها را نخورند.

وی افزود: برای مشاهده ابلاغ قضایی، نیاز به واریز چگونه وجهی نیست و برای اطمینان، کاربران میتوانند به سایت اصلی ابلاغ الکترونیک قضایی مراجعه کنند.