امام جمعه گلستان گفت: دولت مردمی وارث مشکلات فراوانی از جمله تورم بیش از ۴۴ درصدی، رشد نقدینگی ۶۸۰ درصدی، سه برابر شدن بدهی‌های دولت در چندسال اخیر و وضعیت نامناسب اقتصادی است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان، امام جمعه گلستان گفت: دولت مردمی وارث مشکلات فراوانی از جمله تورم بیش از ۴۴ درصدی، رشد نقدینگی ۶۸۰ درصدی، سه برابر شدن بدهی‌های دولت در چندسال اخیر و وضعیت نامناسب اقتصادی است.
حجت الاسلام محمود نورپور در خطبه‌های نماز جمعه گلستان در تاریخ پانزدهم مردادماه ۱۴۰۰ گفت: دنیا جای سکنی گزیدن و ماندن نیست، بلکه خانه‌ای است عاریه‌ای و موقتی، دنیا خانه زوال پذیر، رنج و زحمت، دگرگونی‌ها و عبرت هاست که خوشیهایش دوام ندارد و از درد و مصیبتهایش نمی‌توان ایمن بود. همچنین دنیا بسیار فریبنده، ضرر زننده، دگرگون شونده که یک روز انسان را می‌خنداند و روز دیگر می‌گریاند، ناپایدار، فناپذیر و نابود شدنی، غافلگیر کننده و سرخور است «أکّالهُ» آنهم «آکلٌ لایَشبِع» سیر نمی‌شود. انسان‌ها را می‌خورد و هلاک می‌کند فقیر باشد یا پادشاه، دنیا با این حال بسیار شیرین و سرسبز است و لذا انسان را فریب می‌دهد.
وی گفت: راه نجات در دنیا تحصیل ملکه تقوی و فارغ شدن از هم و غم و دغدغه‌های دنیوی است.
امام جمعه گلستان ضمن تسلیت آغاز ماه محرم الحرام، اضافه کرد: عزاداری حضرت سید الشهدا (ع)، از بهترین عمل‌ها است و همانگونه که امام راحل فرمودند «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.» و باید دانست شخص عزادار و گریان بر مصائب امام حسین (ع) در حقیقت با عالم و فرشته‌ها هم نوا شده، چرا که روایات فراوانی داریم که آسمان‌ها و زمین و کل عالم و فرشته‌ها بر امام حسین (ع) گریه کرده اند و می‌کنند.
نورپور افزود: مهم این است که ما از عاشورا درس بگیریم، یکی از درس‌های نهضت خونین کربلا امر به معروف و نهی از منکر است، حضرت سید الشهدا (ع) فدایی امر به معروف و نهی از منکر است، امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه بزرگ و رکن رکین دین اسلام است، که بقیه فرایض در پرتو آن‌ها عملیاتی و اجرایی میشود و لذا انتظار این است که در جامعه به مسئله امر به معروف و نهی از منکر بیشتر توجه شود.
وی سپس به مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: خدا را بابت این نعمات و انتخاب شایسته مردم شاکریم. رئیس جمهور محترم که یک چهره انقلابی، مردمی، متواضع، کاردان و ولایی و با سوابق درخشان مدیریتی است قطعاً به توصیه‌های مقام معظم رهبری لباس عمل خواهد پوشاند و امید اینکه همه قوا و مجموعه حاکمیت کمک کنند و مردم عزیز هم برای موفقیت این دولت دعا کنند.
خطیب جمعه گلستان گفت: دولت آقای رئیسی وارث مشکلات فراوانی از جمله تورم بیش از ۴۴ درصدی، رشد نقدینگی ۶۸۰ درصدی، سه برابر شدن بدهی‌های دولت در چند سال اخیر، وضعیت نامناسب اقتصاد و معیشت مردم و سفره مردم، معضلات فرهنگی، مشکل ازدواج و مسکن و اشتغال جوانان و مسئله کرونا است.
وی درخصوص تحلیف اعضای ششمین دوره شورای شهر گلستان نیز گفت: عزیزان شورای شهر بدانند این مسئولیت‌ها امانت است و دوران آن هم بسیار کوتاه است و سریع تمام خواهد شد، لذا وحدت و انسجام خود را حفظ و تلاش کنید، کار‌ها را اهم و مهم کرده و با برنامه و دقیق عمل کنید و از نظرات کارشناسان هم بهره ببرید و تمام دغدغه شما کار و خدمت صادقانه به مردم عزیز باشد.