مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اغتشاشات اخیر فقط با هدف بی ثباتی کشور رقم خورد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، حجت الاسلام طائب امروز چهارشنبه ۹ آذر در همایش تبیین حقایق پیرامون اتفاقات اخیر که ویژه طلاب و روحانیون در گرگان برگزار شد، گفت: سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند در موضوع اغتشاشات اخیر کشور ما با شکست مواجه شدیم.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: آمریکایی‌ها می‌خواستند با این کار حرکت پیشرانی که با روی کار آمدن دولت جدید در کشور شکل گرفته را زمین بزنند و مسئولین را از انجام امورات اصلی خود غافل کنند.

حجت الاسلام طائب افزود: دشمن می‌خواهد پیشرفت‌های انقلاب اسلامی را مهار کند، ولی ارتباطات و تعاملات دیپلماسی افزایش یافت.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: ۱۳۰ میلیارد دلار تفاهم نامه با کشور‌های منطقه امضا شده و برای اجرا شدن آن نیاز به امنیت و ثبات داخلی است و آمریکایی‌ها به دنبال آن بودند که این امنیت را بهم بزند.

وی گفت: آمریکایی‌ها به دنبال محدود سازی انقلاب اسلامی و به دنبال این بودند که ایران به خارج از مرز‌ها توسعه پیدا نکند و تلاش کردند که ایران فقط نفت خام بفروشد و غذا و دارو دریافت کند و حتی بدتر از آن نفت را به بهای دریافت آب معاوضه کنیم.

وی گفت: دشمن تمام تلاش خود را کرد که نتواند جمهوری اسلامی به توانمندی‌های علمی به ویژه در عرصه‌های نانو و هسته‌ای دست پیدا کند و به دنبال برجام‌های یک، دو و سه بودند.

حجت الاسلام طائب ادامه داد: با پیشرفت علم طی ۴۴ سال گذشته در اکثریت عرصه‌ها از یک کشور وارد کننده محض به یک کشور صادرکننده فراورده‌های مختلف تبدیل شده ایم.

وی افزود: روزگاری در این کشور بیش از ۶ میلیارد دلار در سال صرف واردات بنزین میشد، اما امروز بنزین را خودمان تولید میکنیم و با تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس به صادرکننده بنزین هم تبدیل خواهیم شد.

این مقام مسئول گفت: از نظر میزان بارش باران ما دچار کم آبی هستیم و امسال سومین سال از نظر کاهش میزان باران در ۵۰ سال گذشته است و برنامه‌ریزی خوبی برای مدیریت آب در کشور و شیرین سازی آب دریا شده است و از مشکلات آب در سال‌های آینده عبور خواهیم کرد.

وی افزود: با تدابیر انجام شده در دولت شاهد کاهش میزان واردات گندم هستیم و تداوم این روند باعث خودکفایی گندم در کشور می‌شود و این مسئله نشان می‌دهد برنامه‌ریزی دشمنان در حوزه آب، دارو و غذا نتیجه بخش نخواهد بود.

این مقام مسئول گفت: دولت به دنبال مبارزه با مافیای دارو است و مقاومت‌هایی در این زمینه وجود دارد و دشمن نیز می‌خواهد این اتفاقات رقم نخورد.

حجت الاسلام طائب ادامه داد: در سند امنیت ملی آمریکا که به صورت عمومی منتشر می‌شود، صراحتا قید شده که رقبای ما چین، روسیه و کشور‌هایی هستند که دموکراسی غرب را تضعیف کرده و مدل جدیدی از حکمرانی را به دنیا ارائه کرده اند که مهم‌ترین آن‌ها ایران است.

وی افزود: آن‌ها پایان سال ۲۰۳۰ را فرصت مهار این چالش می‌دانند و جنگ اوکراین با روسیه، تنش تایوان با چین و اغتشاشات خیابانی در ایران را برای همین شروع کردند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ۴۴ سال پیش انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که دنیا در یک دوقطبی محض قرار داشت، یک قطب دنیا در احاطه بلوک شرق و قطب دیگر در اختیار بلوک غرب بود، اما امام راحل مدل حکمرانی دیگری را به دنیا ارائه کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی بلوک غرب، شرق، سلطه گر و سلطه‌پذیری را کنار گذاشت و هویت انقلاب اسلامی یک منطق جدید حکم رانی را ارائه می‌کند که به دنبال ایجاد حرکت اسلام سیاسی در جهان است.

حجت الاسلام طائب گفت: کار‌های بزرگی در کشور انجام می‌شود و درست است که مشکلاتی مثل گرانی در کشور وجود دارد، ولی قطعا ما از این شرایط عبور می‌کنیم