پنجم مرداد سالروز عملیات موفقیت آمیز مرصاد است عملیاتی که حقانیت ثبات و قدرت جمهوری اسلامی ایران را نزد جهانیان جلوه گر ساخت.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، پنجم مرداد سالروز عملیات موفقیت آمیز مرصاد است عملیاتی که حقانیت ثبات و قدرت جمهوری اسلامی ایران را نزد جهانیان جلوه گر ساخت و نشان داد فرزندان میهن اسلامی هر زمانی که ایجاب نماید با تمام توان در صحنه های نبرد حق علیه باطل حضور می یابند.

در تیر ماه ۱۳۶۷ زمانی که جمهوری اسلامی ایران قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل متحد را پذیرفت و خط بطلان بر تمامی نقشه های جهان استکبار برای جنگ طلب جلوه دادن و سپس نقشه های شوم علیه کشور کشید، دشمنان که نیات خود را به مانند حبابی روی آب می دیدند. تدارک عملیاتی را دیدند که تحت لوای مخالفین و معارضین جمهوری اسلامی یعنی منافقین مزدور می‌بایست به اجرا در آید.

ارتش عراق برای تسهیل در کار آنها ابتدا در جنوب کشور دست به حرکت های مذبوحانه ای جهت انحراف توجه نظامی ایران زد و به این خیال که با این کار نیروهای اسلام را به آن منطقه خواهد کشاند و غرب کشور را برای حمله منافقین آماده خواهد ساخت، توان زیادی را در جنوب به کار گرفت.

از سویی در روزهای نخست مرداد ماه سال ۶۷ حضور ناوهای آمریکایی و کشورهای غربی، در خلیج فارس کاملا افزایش یافت و سناتورهای آمریکایی نیز همزمان و در یک طرح هماهنگ ضرورت حمایت دوست آمریکا از منافقین خلق را مورد تاکید قرار دادند.

در همین ایام به ناگاه نیروی هوایی عراق در سطح وسیعی به بمباران مناطق غرب کشور به ویژه شهرها و روستاهای این ناحیه مبادرت ورزیدند به گونه ای که درشهرستانهای، سرپل ذهاب، گیلانغرب و اسلام آباد تلفات سنگینی به مردم بیگناه وارد آمد و اکثر این اهالی ناچار به مهاجرت به مناطق امن شدند.

در عصر روز دوم مرداد ماه همانسال، ارتش عراق که شهر سرپل ذهاب را همچنان در اشغال نظامی داشت نیروهایی سازمان یافته و تجهیز شده منافقین را به مانند کاروانی که از دور کنترل میشود نا ارتفاع پاتاق. همچنین سرپل ذهاب و.کیلانغرب هدایت و سپس با حمایت کامل هوایی، توپخانه و زمینی آنها را به سوی شهر کرند و اسلام آباد غرب رهسپار کرد.

حدود پنج هزار نفر از منافقین به همراه هزاران دستگاه تانک، نفربر زرهی، خودروهای سبک و سنگین و سلاح های جدید اهدایی غرب به آنان به تدریج به نقطه ای نزدیک می شدند که قتلگاه آنها بود و آنها هیچگاه در مخیله خود تصور این چنین سرنوشتی را برای خود نداشتند.

در نیمه های شب، زمانی که کاروان آواز خوان منافقین در بین تنگه معروف چهارزبر، مرصاد، در ۳۵ کیلومتری کرمانشاه در گردنه حسن آباد، کرگدن وار طریق جاده پیش میرفتند، برخورد با اولین مانع جدی خوابهای خوش آنها را بر هم زد.
منافقین تصور میکردند ۴۸ ساعت بعد در تهران هستند در حالیکه تنها ۴۸ ساعت با انهدام کامل و نابودی در کمین گاه مرصاد فاصله نداشتند.