معاون سازمان تامین اجتماعی گلستان گفت:همه کارگاه های تولیدی مشمول معافیت ۲۰ درصدی سهم کارفرما نمی شوند و فقط کارگاه‌هایی که بر اساس یک فهرست در مجلس مصوب شده اند،معافیت دارند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، درزی معاون سازمان تامین اجتماعی گلستان با بیان اینکه کارگاه تولید قارچ مشمول معافیت ۲۰ درصدی سهم کارفرما نمی‌شود افزود: همه کارگاه‌های تولیدی مشمول معافیت ۲۰ درصدی سهم کارفرما نمی‌شوند و فقط کارگاه‌هایی که در ۳۸ فهرست مصوب شده در مجلس مشمول معافیت می‌شوند.

او ادامه داد: بر اساس این فهرست مصوب شده، برخی از کارگاه‌ها با بکارگیری ۵ کارگر از این معافیت بهره مند می‌شوند.

درزی می‌گوید: این فهرست در سال ۶۹ مصوب شده و براساس آن برخی از فعالیت‌های تولیدی، صنعتی و فنی مشمول معافیت ۲۰ درصد‌ی سهم کارفرما می‌شوند.

او همچنین در مورد بیمه از کارافتادگی گفت: دریافت بیمه از کار افتادگی یک فرآیندی دارد و ممکن است کمی طول بکشد.

درزی افزود:پزشک معالج همه مراحل را در مورد بیمار مورد نظر انجام می‌دهد و در کمیسیون پزشکی اعلام می‌شود که اگر کارافتادگی بالای ۶۶ درصد باشد فرد می‌تواند حقوق از کار افتادگی دریافت کند.

او گفت:برای این منظور افراد می‌توانند به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند و یا مدارک خود را در سایت بارگذاری کنند تا نسبت به درخواستشان اقدام شود.

معاون سازمان تامین اجتماعی گلستان در مورد بیمه بیکاری هم گفت: اگر کارفرما نیروی خود را به دلایل مختلف اخراج کند، بیمه شده تا یک ماه فرصت دارد نسبت به دریافت بیمه بیکاری اقدام کند.

او با بیان اینکه بیمه شده باید به اداره کار مراجعه کند و فرآیند رسیدگی آن در این اداره طی می‌شود افزود: همچنین پس از بارگذاری مدارک بیمه شده در سایت تامین اجتماعی، همکاران ما نهایت تا ۴۸ ساعت به موضوع رسیدگی می‌کنند و پاسخ لازم را به اداره کار میفرستند.

معاون تامین اجتماعی گلستان در پاسخ به این سوال که آیا نداشتن بیمه تکمیلی در حقوق بازنشستگی او تأثیر دارد گفت: بیمه تکمیلی ربطی به حقوق ندارد و کاملا اختیاری است و نداشتن بیمه تکمیلی، باعث نمی‌شود بیمه شده حقوق کمتری دریافت کند.