طرح ضربتی برخورد با معادن برداشت شن و ماسه غیرمجاز در گلستان با مصوبه شورای معادن استان به اجرا گذاشته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، سیدمحمد دهنوی در جلسه عصر امروز ۲۴ آذر در شورای معادن استان گلستان گفت: برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه در نقاط مختلف استان باید با جدیت و سرعت پیگیری شود.

او ادامه داد: معادن باید با مجوز اقدام به برداشت کنند و شناسنامه‌دار باشند تا از هر نظر قابل نظارت و رصد باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: برداشت‌های غیرمجاز، غیراصولی، بدون نظارت باعث آسیب جدی به محیط زیست و منابع طبیعی می‌شود.

دهنوی بیان کرد: متاسفانه بسیاری از این برداشت‌های غیرمجاز باعث آسیب رسیدن به زمین‌های کشاورزی اطراف و غیراستفاده بودن این زمین‌ها شده است.

او افزود: همچنین باید با معادن دارای مجوزی که برداشت‌های بیش از اندازی و خارج از مجوز انجام می‌دهند قاطع و جدی برخورد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: برداشت خارج از سطح مجوز داده شده همانند برداشت توسط فردی است که هیچ مجوزی برای برداشت اخذ نکرده و از مجوزش سوء استفاده می‌کند و اقدام غیرقانونی و غیرکارشناسی انجام می‌دهد.

دهنوی با اشاره به اینکه استان گلستان دارای معادن مختلف و غنی است، گفت: هدف ما رونق تولید، صنعت و سرمایه‌گذاری است و در این مسیر هر اقدامی لازم باشد انجام خواهیم داد.

او افزود: هر اقدامی باید بر اساس قانون، مجوز‌های صادره و با نظارت صورت گیرد در غیر اینصورت استان هیچگونه پیشرفتی نخواهد کرد.

دهنوی همچین بر لزوم نظارت بر قیمت‌گذاری شن و ماسه در استان تاکید کرد و گفت: اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت با نظارت جدی‌تر وارد شده و از بروز هرگونه تخلف و نارضایتی پیشگیری کند.