مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان گفت: امسال ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از طرح جهش تولید در ۷۰ هزار هکتار از اراضی دیم گلستان حمایت و مشارکت می‌کند.

به گزارش پايگاه خبري گلستان جوان  ، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان گفت: امسال ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از طرح جهش تولید در ۷۰ هزار هکتار از اراضی دیم گلستان حمایت و مشارکت می‌کند.
محمدمهدی سلمان زاده امروز سه شنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰ در گفتگویی در گرگان اظهار داشت: در جلسه هماهنگی مشترک با معاونین، مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان مقرر شد در سال ۱۴۰۰ در طرح جهش تولید در ۷۰ هزار هکتار از اراضی دیمزار گلستان این ستاد مشارکت و از کشاورزان حمایت کند.
وی تصریح کرد: تامین نهاده‌های کشاورزی، بذر، سم، کود، بکارگیری کارشناسان بومی برای آموزش و ترویج، سرکشی میدانی از اراضی و در اختیار قرار دادن ۱۱۹ دستگاه ادوات کشاورزی از جمله حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان است.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان ادامه داد: در این طرح علاوه بر حمایت‌های ذکر شده به کشاورزان کمک‌های بلاعوض و تسهیلات ارزانقیمت پرداخت می شود.
وی خاطرنشان کرد: این طرح نسبت به سال گذشته ۳.۵ برابر افزایش اعتبار و سطح زیرکشت دارد و پیشبینی میشود ۸۰ درصد این طرح امسال محقق شود.
سلمانزاده گفت: در سال گذشته در این اراضی کلزا کشت شد، اما امسال علاوه بر کلزا، گندم، جو، علوفه نیز کشت می شود.
وی بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۲۱ هزار هکتار از این اراضی در هشت شهرستان در طرح «جهش تولید» قرار گرفته و حدود ۳ میلیارد تومان در این حوزه تسهیلات و کمک‌های بلاعوض پرداخت شد.