بدستورالعمل جدید برای انجام فعالیت‌های ورزشی در شرایط شیوع کرونا و براساس رنگ بندی شهر‌ها اعلام شد و برهمین اساس در شرایط قرمز فقط مسابقات لیگ‌های کشوری و اردو‌های ملی مجاز به برگزاری است.

به گزارش پايگاه خبري گلستان جوان ، بدستورالعمل جدید برای انجام فعالیت‌های ورزشی در شرایط شیوع کرونا و براساس رنگ بندی شهر‌ها اعلام شد و برهمین اساس در شرایط قرمز فقط مسابقات لیگ‌های کشوری و اردو‌های ملی مجاز به برگزاری است.
دستورالعمل جدید ستاد مقابله با کرونا برای انجام فعالیت‌های ورزشی در شرایط شیوع کرونا، براساس رنگ بندی شهر‌ها اعلام شد.
برهمین اساس در شرایط قرمز کرونایی که ۸ شهرستان از جمله گلستان درگیر آن هستند، فقط رشته‌های چوگان، تیراندازی (اهداف پروازی)، تیر وکمان، دوومیدانی، سوارکاری، قایقرانی (به جز دراگون)، کوهنوردی، اتومبیل رانی، دوچرخه سواری، استخر‌های روباز و گلف مجاز به تمرین هستند.
در شرایط نارنجی (پرخطر) نیز که ۴ شهرستان استان را شامل میشود علاوه بر رشته‌های گروه یک و اسکی، بولینگ، تنیس روی میز، شطرنج، شمشیربازی، سه گانه، وزنه برداری، تیراندازی، بدنسازی، بدمینتون، اسکیت، فوتبال، ورزش‌های روستایی، قایقرانی و تنیس نیز مجاز به برگزاری تمرین خواهند بود.
تمامی اماکن و فعالیت‌های ورزشی در شهرستان‌های قرمز بوشهر تعطیل شدنوروزی: تصمیمگیر اصلی در خصوص فعالیت‌های ورزشی ستاد ملی مقابله با کروناستهمه فعالیت‌های ورزشی در شهر‌های ” گرگان” و ” بندرگز” ممنوع شدطبق این دستورالعمل در شرایط زرد کرونایی که دو شهرستان استان گلستان را شامل میشود، علاوه بر رشته‌های گروه یک و دو و ورزش‌های زورخانهای، بسکتبال، بوکس، بیماری‌های خاص، شنا، تکواندو، جانبازان و معلولین، جودو، ژیمناستیک، هاکی، کاراته، کبدی، کشتی، کونگ فو، نابینایان، ناشنوایان، نجات غریق، هندبال، رزمی و ووشو نیز مجاز به برگزاری جلسات تمرینی هستند. در شرایط آبی هم رشته‌های گروه یک، دو و سه و انجمن‌های ورزشی و همگانی مجوز فعالیت دارند.
در شرایط قرمز کرونایی صرفا مسابقات لیگ‌های کشوری و اردو‌های ملی مجاز به برگزاری هستند و در شرایط نارنجی و زرد و آبی سایر مسابقات منوط به اخذ مجوز از ستاد مقابله با کرونا در ورزش استان است.