دکتر عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از مخالفت ستاد کرونا با برگزاری جشنواره اقوام در استان گلستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از مخالفت ستاد کرونا با برگزاری جشنواره اقوام در استان گلستان خبر داد.

دکتر عبدالرضا فاضل عصر روز شنبه ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰ در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان گلستان گفت: مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان به دلیل عدم تمکین مصوبات ستاد کرونا در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان کشور به محاکم قضایی استان گلستان معرفی می‌شود.

وی به مصوبات جلسه مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه ستاد کرونا برگزاری جشنواره اقوام که برآورد می‌شد بیش از ۲۵ هزار بازدید کننده در آن حضور یابد برگزار نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: براساس مصوبه ستاد کرونا اختتامیه کنگره تجلیل از امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس در چهارم بهمن ماه و با یک سوم ظرفیت سالن برگزار می‌شود.

 

در این جلسه به ریاست سیدحسین علوی مدیرکل حوزه استاندار گلستان مصوب شد به علت شرایط کرونا و با توجه به در پیش بودن برگزاری پانزدهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در گرگان و تقریبا همزمانی آن با جشنواره بین المللی گردشگری در تهران، جشنواره تهران به صورت زنده طی ۲ روز و هر روز ۲ ساعت از شبکه استانی پخش شود.

همچنین مصوب شد با توجه به برگزاری کنگره بین المللی یحیی ابن زید در گنبدکاووس، مراسم افتتاحیه با حضور ۱۰۰ نفر و اختتامیه با حضور ۳۰۰ نفر برگزار گردد.

 

تمامی شهر‌های گلستان در وضعیت آبی کرونا قرار دارد
فاضل با بیان اینکه در حال حاضر همه شهر‌های گلستان در وضعیت آبی قرار دارند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه نسبت به هفته‌های گذشته بار بستری بیماران کرونایی افزایش محسوسی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۹۴ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری هستند، گفت: از این تعداد ۳۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و ۱۹ نفر نیز به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

 

تزریق دو میلیون و ۷۰۰ هزار دز واکسن کرونا در گلستان
وی به آمار واکسیناسیون کرونا اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا دو میلیون و ۷۰۰ هزار دز واکسن در گلستان تزریق شد، در حال حاضر نیز نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر کاندیدای دریافت دز سوم واکسن کرونا هستند و به دلایل مختلف از تزریق آن پرهیز می‌کنند که توصیه می‌کنم در اسرع وقت نسبت به این مهم اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه تاکنون ۲۵۰ هزار نفر دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند، افزود: همچنین یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر از مردم گلستان معادل ۹۳ درصد جمعیت جامعه هدف گلستان دز نخست واکسن کرونا و یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر معادل ۷۹ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

 

اکنون ۱۹۴ مبتلا به کرونا در گلستان بستری هستند

دکتر فاضل گفت: تاکنون فقط ۲۱۵ هزار دُز نوبت سوم واکسن کرونا معادل ۱۴ درصد جمعیت واجد شرایط در گلستان تزریق شده و حدود ۸۵۲ هزار واجد شرایط هنوز برای تزریق این نوبت مراجعه نکردهاند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون یک میلیون و ۳۵۰ هزار دُز واکسن نوبت اول معادل ۹۷ درصد و یک میلیون و ۱۵۱ هزار دُز نوبت دوم واکسن کرونا معادل ۷۹ درصد واجدان شرایط در گلستان تزریق شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ساکنان شهرستان‌های مینودشت، بندرگز، کردکوی و گرگان به ترتیب با ۲۵، ۲۲، ۲۰ و ۱۸ درصد بیشترین میزان دُز سوم واکسن کرونا را در گلستان تزریق کردند.

فاضل ادامه داد: اکنون ۱۹۴ مبتلا به کرونا در گلستان بستری هستند که ۳۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند و حال ۱۹ نفر از آنان وخیم است.

وی تصریح کرد: تعداد بستری‌های امروز بیماران کرونایی گلستان نسبت به هفته گذشته در همین روز ۱۰ نفر بیشتر شده و بطور متوسط روزانه ۳۰ تا ۴۰ نفر به دلیل ابتلا به این ویروس بستری شده و به همین تعداد نیز مرخص می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به این که همچنان ۲۰ مرکز در استان، کمترین میزان تزریق واکسن کرونا را به نسبت به جمعیت تحت پوشش دارند، گفت: باید در مراوهتپه، آققلا، گمیشان و بندرترکمن تلاش بیشتری برای تزریق واکسن در نوبت‌های اول و دوم انجام شود.