مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: دریافت تسهیلات مسکن روستایی به صورت سفته زنجیره‌ای خواهد بود و دیگر ضامن کارمند نمی‌خواهد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، ضمانت سفته زنجیره‌ای بین سه متقاضی دریافت وام مسکن روستایی خواهد بود و این سه نفر با امضای سفته ضمانت همدیگر را در بانک پرداخت کننده تسهیلات بر عهده خواهند گرفت.

حسینی مدیرکل بنیاد مسکن گلستان در برنامه تلویزیونی سیمای گلستان گفت: قبلا برای دریافت تسهیلات وام مسکن روستایی نیاز به ارائه ضامن بود، اما در مصوبه جدید هیچ بانکی حق درخواست ضامن ندارد و ضمانت به صورت سفته زنجیره‌ای سه نفره انجام می‌شود.

حسینی افزود: اجرای این طرح در تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۰ مصوب شده بود، اما اصلاحیه آن برای اجرا در تاریخ ۹ آذر امسال به استان‌ها ابلاغ شد.

او گفت: در استان گلستان مقرر شده در طرح ۴ ساله جهش مسکن ۹۴ هزار واحد مسکونی ساخته شود که از این تعداد ساخت ۲۸ هزار واحد در روستا‌ها بر عهده بنیاد مسکن است.

حسینی گفت: مقرر شده بنیاد مسکن هر سال ۷ هزار واحد مسکونی در روستا‌های استان بسازد و و برای تامین مسکن در حوزه روستایی محدودیتی نداریم.

او افزود: در سال اول اجرای طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۹ هزار پرونده تشکیل شد و ۸ هزار و ۴۰۰ پرونده به بانک معرفی شدند و تسهیلات در نظر گرفته شده در این بخش ۱۰۰ درصد پرداخت شده است.

حسینی گفت: در حال حاضر زیرسازی ۶ هزار و ۵۲۶ واحد شروع شده است، ۵ هزار و ۴۳۰ واحد به مرحله ستون سازی رسیده اند و در ۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی به مرحله اتمام صفرکاری رسیده است.

او ادامه داد: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال نخستین واحد‌های طرح جهش مسکن در اختیار صاحبان آن‌ها قرار گیرد.

حسینی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن طرحی فراهم شده است که افرادی که تمکن مالی ندارند بدون آورده مالی صاحب خانه شوند.

او افزود: در این طرح مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان بلاعوض و ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان تسهیلات به متقاضی پرداخت می‌شود.

حسینی افزود: با این مبلغ یک واحد مسکونی به متراژ ۵۰ متر ساخته می‌شود.

او گفت: متراژ واحد مسکونی در روستا‌ها بر اساس نیاز فرد انتخاب می‌شود ۱۴۰ دفتر طراحی برای این کار در استان مستقر هستند.