معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که حضرت معصومه (س) الگوی خودسازی است، گفت:ایشان مطیع امام زمانش بود و برای ایجاد شبکه گفتمان ساز مکتب امامت، تلاش زیادی کرد.

به گزارش پايگاه خبری گلستان جوان، حجت الاسلام رضا دیلمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری مهر  با اشاره به ابعاد شخصیتی کریمه اهل بیت (س) اظهارداشت: حضرت معصومه (س) الگوی خودسازی و جامعه پردازی است، آن حضرت در شناخت دقیق تکلیف، مطیع امام زمانش بود و برای ایجاد شبکه گفتمان ساز مکتب امامت، تلاش فراوانی کرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: زمینه اصلی و پایه ریزی مرکز نشر مکتب قرآن و عترت در ایران را امام رضا (ع) و خواهر بزرگوارش حضرت معصومه (س) بنا نهادند.

وی ادامه داد: در پی ولایت پذیری حضرت معصومه (س) و همراهی کاروان عظیم دلدادگان مکتب اهل بیت (ع) به سمت طوس، خبر به حکومت وقت می‌رسد که با پیوستن آنها قدرت آنها دوچندان می‌شود و امام رضا (ع) می‌تواند دولت گسترده‌ای را تشکیل دهد، لذا در بین راه، حکومت، مانع رسیدن آن حضرت به طوس می‌شود.

دیلمی بیان کرد: فاطمه معصومه (س) در عبودیت، تقوا، دشمن شناسی و الگوسازی و احیای جایگاه زن در تراز اسلام ناب، نقش پر رنگی را ایفا کرد، همان گونه که زنان بزرگ اسلام همچون حضرت خدیجه کبری (س)، حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س)، تا به امروز و برای همه اعصار به عنوان بهترین الگوهایی برای جهانیان مطرح می‌شوند، حضرت معصومه (س) هم، اسوه بی بدیل از حضور و تاثیر پذیری زن انقلابی و مجاهد را در چارچوب‌های اسلامی، به عالمیان نشان داد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: حضرت معصومه (س) از مقام شفاعت برخوردار است، وجود ایشان در زمان حیات و برکتی که به واسطه این مقام رفیع به ایران اسلامی هدیه کردند، یکی دیگر از نکات اخلاقی زندگی کریمه اهل بیت (س) بوده و نشان دهنده خیرخواهی و خیر رسانی حضرت معصومه (س) است.

دیلمی افزود: وجود مبارک حضرت معصومه (س) در شهر قم، سبب شد این شهر به عنوان مرکز علمی جهان اسلام در دنیا مطرح شود.

وی توضیح داد: الگو سازی مناسب، یکی از مقوله‌های رشد یک جامعه به سمت تعالی است و عدم شناحت و غفلت در معرفی شخصیت‌های برجسته اسلامی از جمله حضرت معصومه (س) برای زنان و دختران، باید در صدر اولویت‌های نظام تربیتی قرار گیرد و از تمام ظرفیت‌های ممکن در این راستا باید استفاده کرد.

  • نویسنده : خبرگزاری مهر