نماینده مردم کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو با ایجاد ۴ نیروگاه برق مقیاس کوچک در شهرستان‌های غرب استان گلستان موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ؛ نماینده مردم کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو با ایجاد ۴ نیروگاه برق مقیاس کوچک در شهرستان‌های غرب استان گلستان موافقت کرد.

عبدالجلال ایری یکم مهرماه ۱۴۰۰ در گفتگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با اشاره به پیگیری مصوبه‌های و قول‌های معاونان وزیر نیرو که در چند روز اخیر به استان گلستان سفر کرده بودند، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در جریان این سفر‌ها مطرح شد، توسعه زیرساخت‌ها در حوزه برق رسانی بود که وزارت نیرو نیز با آن موافقت کرده است.

وی گفت: با توجه به ظرفیتی که در غرب استان وجود دارد و البته نیاز‌هایی که به تولید و تأمین انرژی در این مناطق داریم با موافقت وزارت نیرو ۴ نیروگاه برق مقیاس کوچک در شهرستان‌های غربی استان گلستان ایجاد می شود.

عضو مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع دیگر در این نشست‌ها رفع مشکل کم آبی در غرب استان بود، افزود: وزارت نیرو به تازگی مجوز شیرین سازی آب دریای خزر را به استان گلستان داده و قرار است برای رفع مشکل آب شرب شهرستان گمیشان و روستا‌های آن ۲ واحد آب شیرین کن در غرب استان راه اندزی شود.

اولین نیروگاه برقآبی شرق کشور افتتاح شدقدردانی از طرح ایجاد نیروگاه برق در مجتمع مس سونگون ۵۰۰ ماینر غیرمجاز از نیروگاه برق منطق‌های زنجان کشف شدوی با بیان اینکه در تابستان امسال مردم مشکلات زیادی در زمینه تأمین آب شرب داشتند، گفت: راه اندازی ۵ حلقه چاه آب نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی شده که ۳ حلقه چاه تا پایان اسفندماه و ۲ حلقه دیگر نیز تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ راه اندازی خواهدشد.

نماینده مردم کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تخصیص ۲ حلقه چاه آب برای کردکوی و بندرگز نیز در نظر گرفته خواهد شد علاوه براین موضوع لوله گذاری مجدد و تجهیز ایستگاه پمپاژ آب نیز در دستور کار قرار دارد.

به گفته ایری، کسب مجوز موافقت دریافت ۱۰۰ دستگاه ترانس برق برای ۴ شهرستان غرب استان نیز از نتایج دیگر سفر معاونان وزیر نیرو به غرب استان است.