امام جمعه گرگان گفت: حضور مردم در حماسه ۹ دی سبب اقتدار ایران و خنثی شدن توطئه‌های دشمنان شد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، امام جمعه گرگان گفت: حضور مردم در حماسه ۹ دی سبب اقتدار ایران و خنثی شدن توطئه‌های دشمنان شد.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی ظهر روز جمعه سوم دی ماه ۱۴۰۰ در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با دعوت خود و همگان به تقوای الهی و پرهیزکاری، اظهار داشت: آشناترین اسنان‌ها به خدا کسانی هستند که به قضا و قدر الهی راضی باشند و تمام عوالم را آفریده شده براساس علم، حکمت، مصلحت و نظامات منضبط از سوی پروردگار بداند.

امام جمعه گرگان گفت: حضور آگاهانه مردم ایران اسلامی در حماسه یوم الله ۹ دی سبب اقتدار ایران اسلامی و خنثی شدن دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر داخلی آن‌ها شد.

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به فرارسیدن یوم الله ۹ دی اظهار داشت: حماسه ۹ دی یک جریان بسیار مهم و تاریخی در کشور ما محسوب می‌شود.

وی افزود: حضور آگاهانه مردم ایران اسلامی در حماسه یوم الله ۹ دی سبب اقتدار ایران اسلامی و خنثی شدن دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر داخلی آن‌ها شد.

امام جمعه گرگان بیان کرد: این حضور پرشور مردم بود که تمام خیال خام دشمنان را نقش بر آب کرد نهم دی روز بسیار مهم و تاریخی در انقلاب اسلامی ایران است.

نماینده، ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به سالروز حماسه ۹ دی، تصریح کرد: اگر به عمق ماجرا در ۹ دی بنگریم که یک عده از بیرون جریان داخلی را هدایت و تحریک می‌کردند تا به خیال خودشان همچون کشور‌های بلوک شرق کودتای مخملی را در کشور پیاده کنند تا به رای مردم بی توجهی شود.

نورمفیدی با بیان اینکه بعد از هشت ماه شلوغی و نپذیرفتن رای مردم توسط برخی، این مردم بودند که با حجم انبوهی از جمعیت و باشکوه و اقتدار در سرتاسر کشور وارد صحنه شده و توطئه برخی عوامل داخلی و از بیرون پشتیبانی می‌شد خنثی کردند و خیال خام دشمنان را باطل کرده و کشور را از یک پرتگاه تاریخی نجات دادند.

نماینده، ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ سپاه گفت: برگزاری مقتدرانه رزمایش بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحت عنوان پیامبر الاعظم (ص) ۱۷، پیامی به دشمنان که هیچگاه میهن اسلامی را تهدید نکنند.

وی برگزاری تهاجمی رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) را در سه استان جنوبی کشور از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یک اقدام مهم و ارزشمند دانست و افزود: اخیرا رژیم صهیونیستی با تحریک آمریکایی‌ها تهدید به حمله به مراکز هسته‌ای ایران اسلامی کردند که باز هم نشان از نابخردانه آن‌ها دارند.

امام جمعه گرگان با تاکید بر اینکه امروز آن روزی نیست که یک جوجه مستکبری به نام صدام به ایران حمله کند، خاطرنشان کرد: امروز حتی خود آمریکا هم جرات حمله نظامی به ایران را ندارد، درست است که لاف می‌زنند که گزینه نظامی روی میز است، اما جرات برداشتن قدمی در این زمینه را نداشتند و ندارند.

نورمفیدی با اشاره به سخنان سرلشگر پاسدار رشید مبنی بر انهدام تمامی مراکز و اماکن مهاجمان و متحدان آمریکا را در سرتاسر منطقه و دنیا در صورت عملی شدن تهدید حمله نظامی به ایران در هر سطحی، ادامه داد: دشمن بداند امروز دیگر در جایگاهی نیستید که حتی ایران را تهدید کنید.

امام جمعه گرگان افزود: در صورت عملی شدن تهدیدات دشمنان و آسیب به زیرساخت‌های هست‌های صلح آمیز کشور آن هم در هر سطحی، تهران جواب سختی به مراکز نظامی آمریکا و صهیونیسم در منطقه می‌دهد.
وی عنوان کرد: امروز قدرت ایران متفاوت شده و به جایی رسیده که هیچ کشوری جرأت حمله نظامی به ایران را ندارد.

نورمفیدی با بیان اینکه اسرائیل بیان کرده مراکز هسته‌ای ایران را نابود می‌کنیم، گفت: ایران این قدرت را دارد که تمامی مراکز نظامی متحدان آمریکا را مورد هدف قرار دهد.

نماینده، ولی فقیه در گلستان اضافه کرد: در زمان جنگ تحمیلی حتی سیم خاردار نداشتیم، اما هم اکنون موشک‌های دور بردی داریم که می‌توانیم مغز دشمنان را بکوبیم.

وی با تبریک سالروز تشکیل سپاه حفاظت فرودگاهها، اضافه کرد: در ابتدای انقلاب همه ما خاطرمان هست که منافقین به دنبال هواپیما ربایی و تهدیدات هوایی دست می‌زدند که تشکیل این سپاه یک نقطه عطف در این حوزه بود.

امام جمعه گرگان همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) گفت: آن حضرت مظهر و پیام آور صلح و برادری و از معجزات الهی برای هدایت بشر بود.

وی ایام میلاد حضرت عیسی بن مریم (ع) را که هم خودش و هم ولادت معجزه الهی بود را ایامی فرخنده دانست و گفت: این ایام را به همه پیروان ادیان الهی به ویژه پیروان مسیحیت در سرتاسر عالم تبریک عرض کرده و امیدواریم تعالیم این پیامبر اولی العزم را سرلوحه خود قرار دهیم.