امام جمعه گرگان گفت: تحریم‌های آمریکا و متحدانش برای جلوگیری از دست آورد ها و پیشرفت های کشور در موضوع هسته ای است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی امروز ۱۸ آذر در خطبه‌های نماز جمعه گرگان گفت:ایران از ۴۳ سال قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گرفتار تحریم بوده بطوری که در ۱۰ سال گذشته، هزار و ۸۱۶ نوع تحریم علیه ما اعمال شد.

امام جمعه گرگان افزود: تحریم به عنوان یک ادبیات سیاسی دردنیا از روش‌های دیکتاتوری بوده و در تاریخ هم سابقه دارد.

او‌افزود: تحریم‌های که علیه کشورمان اعمال می‌شود به بهانه‌هایی همچون دست یافتن به پیشرفت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز، حضور قدرتمند در منطقه و همچنین به بهانه رعایت نکردن حقوق بشر است.

آیت الله نورمفیدی گفت: در مسئله هسته‌ای ما نمی‌خواهیم بمب اتم بسازیم و دشمن هم این را می‌داند، اما از پیشرفت ما ترس و هراس دارند.

امام جمعه گرگان با اشاره به موضوع رعایت نکردن حقوق بشر در کشورمان گفت: آمریکایی مدعی این مساله شده که از زمان کشتار سرخپوستان بومی آمریکایی تاکنون بزرگترین نقض کننده حقوق بشر بوده است.

او افزود: در مساله موشک هم بنا به دستورات قرآن ما مسلمانان باید قدرت بازدارندگی خود را تقویت کنیم تا دشمنان جرات نگاه چپ را به کشور نداشته باشند.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: در ساخت موشک و قدرت دفاعی به جایی رسیدیم که اگر دشمن بخواهد اقدامی علیه ما داشته باشد، تمام مراکز نظامی آمریکا در منطقه را بمباران می‌کنیم.

او گفت: آمریکا به دنبال تک قطبی کردن دنیا و سلطه خود به خصوص بعد از فروپاشی شوروی بود، اما باید بداند همه کشور‌ها حتی ژاپن که به نوعی از او حرف‌شنوی دارد به دنبال چند قطبی شدن و حتی رابطه با چین هستند.

امام جمعه گرگان گفت: آمریکا وارد هر کشوری شد جز منافع خودش هیچ کار دیگری برای آن کشور نکرد.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: ما به کشورمان حتی با وجود مسائل و مشکلات اقتصادی و پیشرفت‌هایش در عرصه‌های مختلف امیدوار هستیم و می‌دانیم مشکلات جامعه به ویژه مشکلات نسل جوان حل خواهد شد.