علمای شیعه و سنی گلستان بر حضور حداکثری آحاد ملت ایران در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان تاکید و عنوان کردند که حضور در راهپیمایی این روز به معنی مقابله با استکبار است.

به گزارش پايگاه خبری گلستان جوان، روز ۱۳ آبان که در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، شهادت جمعی از دانش‌آموز در اعتراض به رژیم پهلوی در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ عنوان این سه واقعه تاریخی است که نمی‌توان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی‌تر دانست چرا که هر کدام در دوره وقوع تأثیر گذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.

در روزها و ماه‌های اخیر استعمارگران فرصت طلب که از کوچک‌ترین روزنه‌ای برای ضربه زدن به نظام سو استفاده می‌کنند، مرگ مرحوم مهسا امینی را بهانه کرده و با تحریک و سو استفاده از احساسات نسل جوان و دروغ پراکنی تلاش کردند بار دیگر برای خود جای پای تازه ای باز کنند.

اما ملت همیشه در صحنه ایران نشان دادند که ایران عزیز هرگز به روزهای سیاه گذشته باز نمی‌گردد و این مسئله را با تجمعات خود در حمایت از نظام و رهبری در ماهای اخیر بارها به رخ کشیدند و این مهم را در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال هم بار دیگر به نمایش خواهند گذاشت.

علمای شیعه و سنی گلستان با توجه به وقایع روزهای اخیر بر حضور حداکثری مردم در راهپیمایی امسال تاکید کردند و اعتقاد دارند راهپیمایی ۱۳ آبان امسال از اهمیت دو چندانی برخوردار است.

 

 

 

 

۱۳ آبان بهترین فرصت برای بازخوانی مبارزات ملت ایران با استکبار جهانی

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان در این خصوص گفت: ۱۳ آبان در تقویم ملی جمهوری اسلامی به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام گذاری شده و فرصتی بی بدلیل برای تبیین و بازخوانی مبارزات ملت غیور ایران با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و مستکبران جهان با محوریت جوانان غیور و انقلابی است.

حجت الاسلام رضا دیلمی تصریح کرد: با توجه به هجمه‌های اخیر جریان نفاق و دشمنان قسم خورده نظام اسلامی به ویژه در حمله تروریستی به حرم شاهچراغ و کشتار کودکان بی دفاع، راهپیمایی ۱۳ آبان امسال پاسخ دندان شکنی به فتنه انگیزی های رژیم مستکبر آمریکا و جریان فتنه است.

وی اضافه کرد: ملت صبور و فهیم ایران با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان، پاسخ این اتفاقات و اغتشاشات را هم به جریان استکباری و هم به جریان نفاق در میدان خواهند داد.

دیلمی بیان کرد: ۱۳ آبان نماد و اسوه ماندگار مقاومت و اراده جوانان غیور، شهیدپرور، ولایی و دشمن شناس ایران اسلامی در مبارزه با استکبار است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده و به همت شبکه‌های تبلیغی، مراکز قرآنی، دینی و پایگاه‌های مقاومت بسیج مردم ایران به صورت خانوادگی در کنار دانش آموزان در این راهپیمایی باشکوه شرکت خواهند کرد.

 

 

 

حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان به معنی مقابله با استکبار است

امام جمعه اهل سنت قره تپه بندر ترکمن هم گفت: از همه مردم تقاضا دارم برای ترویج فرهنگ اتحاد و همدلی و تحکیم وحدت اسلامی در راهپیمایی بزرگ یوم الله ۱۳ آبان شرکت کنند.

آخوند عبدالجبار میرابی افزود: شرکت در ایران راهپیمایی به معنای مقابله با مستکبران و استعمارگرانی است که تلاش می‌کنند به جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کنند.

وی گفت: همه آحاد ملت غیور ایران مخصوصاً دانش آموزان ما باید با حضور باشکوه در راهپیمایی ۱۳ آبان اتحاد عملی خود را در خیابان‌های ایران به نمایش بگذارند و تلاش کنند این اتحاد را تا روز قیامت، نسل به نسل حفظ کنند تا خداوند به به برکت این اتحاد، مسلمانان و دین اسلام را روز به روز موفق تر و سربلند تر کند.

میرابی بیان کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان بیانگر اتحاد، اعتقاد و تبعیت آنها از پیامبر اسلام و رهبر معظم انقلاب است.

 

۱۳ آبان امسال یادآور ۱۳ آبان ۵۸ است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان گفت: در آستانه ۱۳ آبان امسال حوادث مختلفی نظیر اغتشاشات و فاجعه تروریستی در حرم شاه چراغ رخ داد که به نوعی یادآور روزهای ۱۳ آبان سال ۵۸ است.

سیدعلی طاهری ادامه داد: این مسئله اهمیت ۱۳ آبان امسال را دوچندان می‌کند زیرا روز ۱۳ آبان روز استکبارستیزی است و حادثه حرم مطهر شاه چراغ هم توسط داعشی هایی انجام شد که ابزار استکبار جهانی برای ایجاد اغتشاش و لطمه زدن به کشور ما بودند و این بار در حرم احمد ابن موسی خود را نشان دادند.

وی افزود: در بین شهدای شاه چراغ چند تن از دانش آموزان ما به شهادت رسیدند و روز ۱۳ آبان هم متعلق به شهدای دانش‌آموز است و این موضوع هم اهمیت حضور همه ما خصوصاً دانش آموزان را در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال بیشتر می‌کند.

طاهری بیان کرد: با توجه به موضوعات پیش آمده و اهمیت بیش از پیش حضور مردم در صحنه از مردم دعوت می‌کنم با شکوه تر و منسجم‌تر از سال‌های گذشته در صحنه حاضر شوند و به یاری خدا با حضور مردم فهیم و انقلابی ما این امر مهم اتفاق می‌افتد.

 

 

حضور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان خار چشم دشمنان است

یک روحانی اهل سنت شهرستان بندرترکمن هم در خصوص اهمیت ۱۳ آبان امسال گفت: همانطور که دانش آموزان و جوانان ما در روز ۱۳ آبان ۵۸ لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند و افتخار بزرگ برای خود و کشور آفریدند باز هم یوم الله ۱۳ آبان امسال به میدان خواند آمد و مشتی محکم بر دهان یاوه گویان خواند کوبید.

آخوند یوسف سخندان افزود: من به عنوان یک روحانی اهل سنت و فعال اجتماعی از جوانان می‌خواهم با حضوری پرشکوه‌تر از سال‌های گذشته جواب یاوه گویان و اغتشاشگران را بدهند و من مطمئن هستم جوانان روشنفکر و انقلابی کشور ما در این روز باشکوه به میدان خواهند آمد.

سخندان حضور گسترده مردم ما در راهپیمایی ۱۳ آبان را خار آهنین در چشم دشمنان نظام دانست و افزود: این حضور بیانگر عشق و تبعیت مردم ما از رهبری، وحدت و تفکر انقلابی آنها است.

وی گفت: دشمنان همواره از شکست انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی حرف می‌زنند اما هرگز به اهداف خود نخواهند رسید و ملت ما هم به خوبی این را می‌داند.

روحانی اهل سنت بندرترکمن ادامه داد: بنا بر بیانات پیامبر بزرگ ما اسلام همواره عزیز و سربلند است و دشمنان اسلام در گمراهی و نادانی هستند.

استعمارگران که به هر بهانه‌ای تلاش می‌کنند تا به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزنند و برای خود جای پای تازه ای باز کنند، در روزهای اخیر هم با راه اندازی اغتشاشات و حمله تروریستی در حرم شاهچراغ بار دیگر طینت خود را نمایان کردند لذا مردم با حضور خود در راهپیمایی ۱۳ آبان، شکوه استکبارستیزی ملت را بار دیگر نمایش خواهند داد.