مدیرکل شرکت پست گلستان گفت: شهروندان از گرفتن بسته پستی مخدوش از پستچی خودداری و محتوای بسته را در اداره پست بررسی کنند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، برخی شهروندان گلستانی می‌گویند گاهی بسته پستی آن‌ها مخدوش به دستشان می‌رسد و پس از باز کردن بسته متوجه خسارت به محتویات داخل بسته می‌شوند، اما در پیگیری از اداره پست برای بررسی موضوع به نتیجه‌ای نرسیده اند.

ایزد پناه مدیر‌کل اداره پست گلستان در این باره گفت: افراد هنگام تحویل گرفتن بسته پستی حتما به سالم بودن بسته دقت کنند و بعد آن را تحویل بگیرند.

وی افزود: اگر بسته‌ای مخدوش بود افراد از گرفتن بسته از پستچی خودداری کنند و در اولین فرصت با مراجعه به مرکز پست شهر خود موضوع مخدوش بودن بسته را اعلام و خواستار بررسی محتویات بسته شوند.

ایزدپناه ادامه داد: در این زمان بسته مخدوش شده مقابل کارشناس بخش مربوطه و صاحب بسته بازگشایی می‌شود و و محتوای داخل آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: چنانچه به محتوای داخل بسته آسیبی وارد شده باشد موضوع صورت جلسه می‌شود و بر اساس ارزش ریالی آن بسته تا سقف یک‌میلیون تومان هزینه خسارت از طرف شرکت پست پرداخت می‌شود.

ایزدپناه گفت: برای حفظ سلامت بسته‌های پستی هنگام حمل و جابه جایی بسته‌ها در اداره پست استان از نوار نقاله و قفسه‌های فلزی استفاده می‌شود.

وی افزود: در گذشته بسته‌ها در کیسه‌های مخصوص جا به جا می‌شد که به دلیل به هم فشردگی هنگام بار زدن در کامیون‌ها دچار خسارت می‌شد.

ایزدپناه توضیح داد: افراد حتما هنگام ارسال بسته‌های پستی خود از کارتن مناسب و پلاستیک‌های حبابدار برای پر کردن قسمت‌های خالی کارتن استفاده کنند تا در صورت وارد آمدن فشار کمترین خسارت به بسته وارد شود.

وی گفت: استان گلستان جزو ۱۰ استان پر ترافیک کشور در بحث ارسال مرسوله‌های پستی است.