مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: سهم استان از محل اعتبارات محرومیت‎ زدایی برای بازآفرینی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری ۵۰ میلیارد تومان است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، مهدی ملک گفت: در صدد انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با رویکرد بازآفرینی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری با شهرداری‌های گرگان و گنبد کاووس هستیم.

او افزود: در استان ۱۷ شهر دارای بافت فرسوده هستند و تاکنون دو هزار و ۸۰۸ هکتار بافت ناکارآمد شهری در این مناطق شناسایی شده است.

ملک گفت: جمعیتی بالغ بر ۳۰۲ هزار نفر در این بافت ناکارآمد شهری ساکن هستند.

او افزود: از این میزان دو هزار هکتار بافت فرسوده با جمعیت ۲۱۸هزار و ۷۲۶ نفر، ۴۷۶ هکتار سکونتگاه غیررسمی با جمعیت ۵۷ هزار و ۲۱۵ نفر و ۳۳۲ هکتار تاریخی با جمعیت ۲۶ هزار و ۹۵۳ نفر بافت ناکارآمد شهری استان گلستان را تشکیل می‌دهد.

ملک ادامه داد: موقعیت خوبی برای حضور توسعه‌گران، سازندگان و انبوه‌سازان در حوزه بافت فرسوده فراهم شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: با تخصیص قیر رایگانی که از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران به شهرداری‌های گلستان اختصاص پیدا کرد، تاکنون ۳۰۰ هزار متر مربع از معابر محلات هدف بازآفرینی ۱۲ شهر در استان گلستان به میزان دو هزار و ۱۳۱ تن قیر آسفالت شده است.

ملک افزود: با توجه به کمبود اراضی واجد شرایط ساخت و ساز در شهر‌های شمالی، برنامه‌هایی برای استفاده از ظرفیت بافت فرسوده شهری برای پیشروی طرح نهضت ملی مسکن در گلستان داریم.

ملک در انتها از برگزاری همایشی در گلستان تحت عنوان «ظرفیت‌ها و فرصت‌های بلندمرتبه‌سازی با اولویت بازآفرینی محلات فرسوده و ناکارآمد شهری» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.