استاندار گلستان گفت: با بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش بنیان بومی استان گلستان سامانه هوشمند نظارت بر بازار طراحی و وارد چرخه خدمت شود.

به گزارش پايگاه خبري گلستان جوان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علی‌محمد زنگانه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان، گفت: یکی از راهکارهای حذف دلال و واسطه از بازار، افزایش سطح نظارت‌ها و استفاده از سامانه‌های هوشمند و نظارت هوشمند است.

 

وی افزود: در بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند و استفاده از ابزار روز برای بهبود نظارت و عملکرد، اولویت جدی استفاده از توان شرکت‌های بومی به ویژه شرکت‌های دانش بنیان است.

استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از تلاش تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ در ثبات بازار تصریح کرد: با رایزنی‌های انجام شده و حمایت و پشتیبانی مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی سهمیه ارسالی مرغ گلستان برای تهران ۵۰ تن کاهش یافته و به ۲۰۰ تن رسیده است.

زنگانه افزود: این امر سبب می‌شود فرصت بازاریابی برای تولیدکنندگان افزایش یافته و حتی شرایط بازار استان نیز بهبود یابد.

وی به تاثیرات مثبت اجرای طرح عادلانه‌سازی نظام پرداخت یارانه اشاره کرد و گفت: در چنین بازاری، تولیدکنندگان درصدد این هستند با بهبود کیفیت کالای تولیدی و ارائه قیمت معقولانه، بازار خرید و فروش را از آن خود کنند.

 

استاندار گلستان به نقش بسیار مهم نظارت بر بازار اشاره و تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های نظارتی در موضوع بازار به خصوص بازار کالاهای اساسی باید نظارت‌های مستمر و موثر خود را ادامه داده و از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنند

زنگانه بر نقش مهم بسیج در کمک به سیستم نظارتی اشاره کرد و گفت: این عزیزان همیشه یاور مردم و یاری دهنده اقشار مختلف در زمان بحران و مشکلات بوده‌اند.

وی افزود: امید داریم بتوانیم با بهره‌گیری از توان موجود و ظرفیت‌های قانونی و تصمیم‌های به موقع و موثر، شرایط بازار را متناسب و پایدار حفظ کنیم.