طرح ساخت کمربندی ۳۵ متری در خروجی شهرستان بندرگز سال هاست برروی زمین باقی مانده است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، شهرستان بندرگز به عنوان دروازه ورودی غرب استان گلستان شناخته می‌شود و اکثر طرح‌های عمرانی این شهرستان به کندی پیش میرود.

به عنوان مثال طرح ساخت و تکمیل میدان ورودی این شهر سال‌ها در حال خاک خوردن بود تا اینکه مدتی قبل تکمیل شد.

ساخت کمربندی ۳۵ متری هم از دیگر طرح‌هایی است که چندسالی از مطرح شدن آن می‌گذرد، اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

رئیس شورای شهر بندرگز در گفتگو با رادیو گلستان در این باره گفت: موضوع احداث کمربندی بندرگز که مطالبه ۲۰ ساله مردم این شهرستان است در سفر هفته گذشته استاندار گلستان به شهرستان مطرح شد.

ریاحی افزود: ۸۰ الی ۹۰ درصد کار آزاد سازی معبر برای ساخت این کنارگذر انجام شده است، اما از آنجایی که در طرح جامعی که در سال ۹۷ ارائه شده این طرح از محدوده شهری خارج شده است و شهرداری نمی‌تواند برای این طرح هزینه‌ای انجام دهد.

او ادامه داد: در سفر وزیروقت راه و شهرسازی به استان که اسفند سال گذشته انجام شد دستور کتبی برای پیگیری این طرح داده شد، اما هنوز نتیجه‌ای نداشته است.

ریاحی گفت: کار نقشه برداری ما انجام شده است، اما طرحی برای اجرا نداریم.

رفیع نژاد مدیرعامل شرکت توسعه زیرساخت راه‌های گلستان در این باره گفت: وزارت راه و شهرسازی در محدوده بزرگراه طرحی در دست اقدام دارد و در محدوده شهر هم طرح تقاطع غیرهم سطحی مصوب شده بود که این تقاطع غیر همسطح به میدان تغییر پیدا کرد.

او با اشاره به اینکه طرح کمربندی از محدوده شهری خارج شده است، افزود: باید جلسه‌ای در این باره گذاشته شود و موضوع مورد بررسی قرار گیرد تا اگر ظرفیتی برای انجام این کار وجود داشته باشد (بر اساس جمعیت و ترافیک)، این موضوع در سطح ملی مطرح شود.