محمد رعیت با اشاره به اجرای طرح آموزش رایگان هنر در استان، گفت: در مرحله نخست طرح آموزش رایگان هنر به هنرجویان مناطق مرزی و محروم استان بیش از ۷۸۰ نفر آموزش دیدند.

به گزارش پايگاه خبری گلستان جوان، محمد رعیت صبح امروزسه شنبه ۱۶ آبان ماه در مراسم اختتامیه مرحله نخست طرح آموزش رایگان هنر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ثبت نام مرحله دوم آن نیز انجام شده، گفت: دوره آموزشی مرحله نخست این طرح در ۷ شهرستان محروم و مرزی استان گلستان برگزار و تعداد ۷۸۸ نفر در این دوره شرکت کردند.

وی تصریح کرد: این طرح برای استان‌های محروم و مناطق کم برخوردار بوده و شامل ۹ استان و ۷ شهرستان در هر استان است.

رعیت تاکید کرد: آموزش رشته‌های مختلف هنری به صورت رایگان، راهکار بسیار مناسبی است که توسط دولت سیزدهم مطرح شده و موجب تحقق عدالت فرهنگی و هنری در مناطق محروم جامعه می‌شود.

مدیرکل ارشاد استان گلستان با بیان اینکه این طرح خلاقانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شناسایی استعداد‌ها و شکوفایی آن‌ها بسیار موثر است، افزود: بی‌شک اجرای طرح آموزش رایگان هنر می‌تواند در توانمندسازی و اشتغال افراد بسیار اثرگذار باشد.

وی افزود: این دوره در استان گلستان با توجه به استعداد‌ها وتوانمندی‌های مناطق مختلف در ۶ شهرستان مراوه تپه، گالیکش، آزادشهر، آق‌قلا، بندرگز و گمیشان برگزار شد و افراد در مرحله اول در بیش از ۴۰ رشته هنری شرکت کردند.

رعیت تاکید کرد: ثبت نام مرحله دوم هم انجام شد و افراد در ۳۷ رشته هنری ثبت نام کردند و بعد از پایان دوره مدرک معتبر هنری دریافت کنند و با این مدرک از تسهیلات کم بهره برخوردار شوند.

وی گفت: ثبت نام مرحله دوم طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم، کمتر برخوردار و مرزی استان گلستان، مراوه تپه، گالیکش، آزادشهر، آق‌قلا، بندرگز و گمیشان انجام شده و دور‌ه‌های آموزش مرحله دوم به صورت مجازی و حضوری برای متقاضیان ۱۸ سال به بالا برگزار می‌شود و برنامه آموزشی براساس نوع مهارت و تعداد متقاضی به صورت حضوری و یا آموزش از راه دور خواهد بود و نیز برای همه شرکت‌کنندگان در پایان دوره گواهی شرکت در دوره صادر خواهد شد.