خانه خلاق و نوآوری شهر گرگان با حضور سورنا ستاری، استاندار گلستان، نماینده گرگان و آق‌قلا در مجلس، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی در خانه تقوی شهر تاریخی استرآباد (گرگان) به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان به نقل از روابط‌ عمومی و امور فرهنگی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان، خانه خلاق و نوآوری شهر گرگان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، استاندار گلستان، نماینده مردم شریف گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی در خانه تقوی شهر تاریخی استرآباد (گرگان) به بهره‌برداری رسید.

این مرکز خلاق و نوآوری روز سه‌شنبه ۱۸ آبان‌ماه ۱۴۰۰ با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان، غلامرضا منتظری نماینده مردم شریف گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمد حمیدی فرماندار شهرستان گرگان و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی در خانه تقوی شهر تاریخی استرآباد (گرگان) به بهره‌برداری رسید.

این مرکز به‌منظور استقرار استارتاپ‌های حوزه صنایع خلاق و بر اساس تفاهم‌نامه فی‌مابین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری استان گلستان و شرکت گردشگری تجارت پارسیان زمین که مهرماه سال ۱۳۹۹ با حضور دکتر ستاری معاون علم و فناوری رئیس‌جمهور منعقد شد، بهره‌برداری شد.

خانه خلاق و نوآوری شهر گرگان در محل خانه تقوی در شهر تاریخی استرآباد با مشارکت بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد ریال بازسازی‌شده است.

۱۱ واحد (استارتاپ) شامل صنایع‌دستی، بسته‌بندی صنایع‌دستی، کشاورزی و گردشگری کشاورزی، پوشاک و مد پایدار، معماری و شهرسازی، آی تی و فضای مجازی و… زیرمجموعه این خانه مشغول به فعالیت هستند.

۵ واحد از این مجموعه باهدف به‌روزرسانی و تجاری‌سازی محصولات، رونق فروش و افزایش درآمد در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی در رشته‌های حصیربافی، نقاشی روی شیشه، خراطی چوب، فروشگاه مجازی صنایع‌دستی، فرش، البسه سنتی و سفال قرارگرفته است.