امام جمعه گرگان با اشاره به عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، گفت: دسیسه دشمنان برای انزوای ایران ناکام ماند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان در تاریخ دوم مهر ۱۴۰۰ اظهار داشت: آمریکا از ابتدای انقلاب تاکنون به دنبال منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران بود و می‌خواست ایران را در منطقه و جهان تنها کند، اما با عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگ‌های بار دیگر تلاش امپریالیسم ناکام ماند.

امام جمعه گرگان افزود: زمانی که بازار چند میلیاردی کشور‌های عضو شانگ‌های برابر ایران گشوده شود، اقتصاد کشور پویا میشود و وزارت امور خارجه باید تلاش کنند تا ایران از جنبه‌های اقتصادی این سازمان بهره‌مند شود.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم از این بازار استفاده کنیم باید تولیدات خود را از لحاظ کیفی ارتقا دهیم.

آیت الله نورمفیدی همچنین ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: در طول جنگ تحمیلی همه ملت ایران دست در دست هم داده وارد میدان شدند و در دفاع از دین و ارزش‌ها دفاع مقدس تا پای جان ایثار کردند.

نماینده، ولی فقیه در گلستان با اشاره به عملیات سپاه در منطقه کردستان عراق، توضیح داد: اینکه می‌گویند دولت ایران به حاکمیت عراق تجاوز کرده سخن نادرستی است، نیرو‌های مسلح کشور ما قبل از هر چیزی در خصوص تحولات و اقدامات خرابکارانه گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان هشدار داده بودند، ولی هیچ اتفاقی برای جلوگیری از این تحرکات خرابکارانه انجام نشد.


وی بیان کرد: فعالیت سپاه بر اساس مقررات و قوانین بینالمللی اتفاق افتاد و یک دفاع پیشدستانه محسوب می شود.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: اقلیم کردستان مأمنی برای تروریست‌ها شده و شاهد حملات متعدد ایران بودیم و برای دفاع پیشگیرانه نیاز نیست از کسی اجازه گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: ایران مجبور به دفاع مشروع پیش دستانه و حمله برای جلوگیری از حملات مجدد تروریست‌ها شد.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به استفاده حساب شده از راهپیمایی و پیاده روی اربعین اظهار داشت: پیوند و رابطه خدایی روز به روز قوی‌تر می‌شود و مساله پیاده روی از نجف به کربلا از مسائل مهم جهان اسلام است که به جهانیان مقابله دین با درد، غم، ظلم، ستم و استکبار با اهتزاز پرچم امام حسین (ع) نشان می‌دهند که ما بعد هزار و ۴۰۰ سال دنباله رو هدف امام حسین (ع) هستیم.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با گرامی داشت هفته دفاع مقدس بیان داشت: دفاع مقدس در صفحات تاریخ ایران و جهان بی سابقه است، مردم ایران همه در کنار هم برای دفاع از کشور، دین و ارزش‌های خود دست به دست هم پیر و جوان، زن و مرد مثل صحنه‌ی کربلا قدم برداشتند و ایستادگی کردند و ملت ایران در دفاع از میهن گل درخشیدند.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: رابطه برادری، همدلی، تقوا، رفاقت، دوستی محکم‌ترین رابطه‌ها در برابر ظلم و استکبار به عنوان تکالیف اسلامی از قرآن و معصومین به جامعه امروز رسید که از جور و ستم با این برادری و همدلی جلوگیری می‌شود.

نماز جععه گرگان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده نمازگزاران از مهر، سجاده، قرآن، مفاتیح و چادر شخصی در مصلی وحدت این شهر برگزار شد.

استان گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد که در ۲۰ پایگاه نماز جمعه در بندرگز، آزادشهر، کلاله، گنبد، نگینشهر، علیآباد، فاضل آباد، مزرعهکتول، گالیکش، گرگان، سرخنکلاته، نوکنده، کردکوی، بندرترکمن، انبارالوم، رامیان، دلند، خانببین، مینودشت و کوهسارات به اقامه نماز می‌پردازند.