به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان، اختصاص ۴۷۶ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی، پیش بینی وزش باد و گرد و غبار در نواحی شمالی و کشف حدود ۹۱ میلیارد ریال کالای احتکاری در گلستان و حمایت دادگستری استان از ساخت تله کابین در ناهارخوران گرگان به شرط صدور مجوز‌های قانونی از مهمترین اخبار هفته نخست مردادماه […]

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان، اختصاص ۴۷۶ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی، پیش بینی وزش باد و گرد و غبار در نواحی شمالی و کشف حدود ۹۱ میلیارد ریال کالای احتکاری در گلستان و حمایت دادگستری استان از ساخت تله کابین در ناهارخوران گرگان به شرط صدور مجوز‌های قانونی از مهمترین اخبار هفته نخست مردادماه ۱۴۰۰ این استان شمالی است.

موسی بی باک معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت در راستای اجرای قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و پایداری و هدفمندسازی این نوع مشاغل ۴۷۶ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در سالجاری به این استان اختصاص یافت که توسط بانک‌های توسعه تعاون و رفاه کارگران پرداخت خواهد شد.
موسی بی باک افزود: این تسهیلات با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله به متقاضیانی که طرح‌های آنان منطبق بر ظرفیت و اولویت‌های منطقه و مورد تایید دستگاه اجرایی و نیز دارای توجیه اقتصادی و فنی لازم باشد، پرداخت خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه سال گذشته اعتبار گلستان در حوزه مشاغل خانگی ۵۸ میلیارد ریال بود که با پرداخت آن برای ۵۹۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شد، اضافه کرد: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند برای ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی به آدرس mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir مراجعه و پس از تکمیل فرم‌های ثبت نام برای پیگیری و تشکیل پرونده به دستگاه‌های اجرایی مرتبط مراجعه کنند.

**
علی طالبی مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت گازرسانی به ۱۷ روستا با اولویت روستا‌های مرزی استان در حال اجراست و تا پایان سالجاری به بهره برداری می‌رسد.
علی طالبی افزود: علاوه بر این، گازرسانی به ۳۳ روستای گلستان که شرایط لازم را داشتند در مرحله طراحی و انتخاب پیمانکار قرار گرفته و تا پایان امسال اجرایی خواهد شد.
وی ادامه داد: از ۹۹۹ روستای گلستان، ۹۰۲ روستا معادل ۹۸ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و در حال حاضر امکان گازرسانی به ۴۷ روستا شامل ۱۵ روستای درحریم خط انتقال لوله اصلی گاز و یا در طرح کوچ، ۱۶ روستا زیر ۲۰ خانوار و ۱۶ روستا دارای هزینه سرانه خانوار بیش از سقف تعیین شده و ابلاغی وزارت نفت فراهم نیست.

**

سرهنگ عباسعلی پهلوانی نسب رییس پلیس امنیت اقتصادی گلستان گفت: دومین مرحله طرح سراسری مبارزه با احتکار کالای اساسی و ضروری مورد نیاز عموم جامعه و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها بهمدت سه روز در سطح استان اجرا شد.
سرهنگ عباسعلی پهلوانی نسب اظهار داشت: با اجرای این طرح ۱۰ فقره پرونده احتکار تشکیل و اموالی از قبیل نهاده دامی کنجاله سویا، گندم و جو، سیمان، کود شیمیایی، سبوس گندم، لوازم خانگی و لوازم خودرو کشف شد.
وی با اشاره به دستگیری ۱۰ متهم در این رابطه، اضافه کرد: برابر اعلام کارشناسان ارزش اموال احتکاری کشف شده ۹۰ میلیارد و ۹۵۲ میلیون ریال برآورد شده است.

**
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در اطلاعیه‌ای با توجه به افزایش دمای هوا، نسبت به برافروختن آتش در عرصه‌های جنگلی و مراتع استان هشدار داد.
در این اطلاعیه از کشاورزان، دامداران، گردشگران و تمام کسانی که در محیط‌های طبیعی و باز برای فعالیت یا تفریح حاضر می‌شوند، خواسته شده از روشن کردن آتش تا اطلاع بعدی خودداری کنند.
براساس این اطلاعیه، مردم گلستان می‌توانند با مشاهده علائم آتش سوزی از طریق تلفن گویای ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع رسانی کنند.

**
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در صورت ابلاغ مجوز قانونی، از اجرای طرح تله کابین ناهارخوران گرگان حمایت می شود.
حیدر آسیابی روز دوشنبه سی و یکم تیرماه ۱۴۰۰ در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال گلستان افزود: اگر طرح تله کابین ناهارخوران، مجاری قانونی را طی کند و ملاحظات زیست محیطی که مهمترین آن قطع نشدن درختان جنگلی است در آن لحاظ شود و از طرفی شورای عالی شهرسازی کشور هم مجوز قانونی آن را ابلاغ کند از اجرای آن حمایت می‌کنیم.
وی با تاکید بر توقف ساخت و ساز‌های غیرمجاز در گلستان، تاکید کرد که حتی یک مورد تخلف قابل قبول نیست و باید گشت‌های نظارتی دستگاه‌های متولی و پلیس انفال به ویژه در مناطق گردشگری استان شبانه روزی شود تا دیگر کسی جرات تخلف و دست اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی استان را نداشته باشد.