رئیس کل دادگستری گلستان: کیفرخواست متهمان پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور در دادسرای گرگان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان، رئیس کل دادگستری گلستان گفت: کیفرخواست پرونده ۳۰ هزار صفحه‌ای متهمان پرونده اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور در دادسرای گرگان صادر شد.

حیدر آسیابی افزود: کیفرخواست ۸۰صفحه‌ای این پرونده برای ۳۰نفر به اتهام اخلال عمده در نظام پولی و بانکی کشور از طریق برداشت هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان در قالب ۲ هزار و ۳۵۰ حساب بانکی از منابع بانک مرکزی صادر شد.

وی گفت: سه متهم اصلی از ابتدای تشکیل پرونده تاکنون بازداشت هستند.

آسیابی ادامه داد: در خلال رسیدگی به این پرونده ۲۸۵ نفر به دادسرا احضار و از آنان بازجویی و تحقیق شد و چند هیئت کارشناسی هم بررسی کشف وسعت تخلفات مالی اعضای این باند را انجام دادند.

آسیابی پیچیدگی پرونده را علت زمان بر شدن تحقیقات برای تکمیل این پرونده ۱۵۵ جلدی با بیش از ۳۰ هزار صفحه دانست.

مدیرکل دادگستری گلستان گفت: با تحقیقات گسترده بازپرس پرونده و با کمک سربازان گمنام امام زمان عج در اداره کل اطلاعات استان، حدود شش هزار میلیارد تومان از املاک، اموال، شمش طلا، کد‌های بورسی، خودرو‌های سنگین و دو کارخانه مربوط به متهمان که حاصل از جرم بود، شناسایی و توقیف شد.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این که رسیدگی سریع و قاطع با مفاسد اقتصادی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است گفت: این پرونده در دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلال گران نظام اقتصادی مستقر در گلستان به صورت فوق العاده رسیدگی خواهد شد.

اعضای این باند دو سال پیش با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات گلستان، در استان‌های گلستان و سمنان شناسایی و دستگیر شدند.

این پرونده چهارمین پرونده‌ای است که در دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلال گران نظام اقتصادی مستقر در گلستان رسیدگی می‌شود.