فرماندار علی آباد کتول گفت: ساخت پایانه مسافربری علی آباد کتول به دلیل تخصیص پیدا نکردن تسهیلات هنوز آغاز نشده است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، ابراهیم احمدی فرماندار علی آباد کتول گفت: مجوز ساخت پایانه مسافربری یک سال پیش صادر و مقرر شد این پایانه در کنار یک مجموعه خدماتی کامل ساخته شود.

فرماندار علی آباد کتول افزود: پیمانکار این طرح به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شده است، اما هنوز اعتبار لازم برای شروع این طرح پرداخت نشده است.

احمدی ادامه داد: در حال حاضر مقدمات این طرح آغاز و تجهیز کارگاه هم انجام شده است.

افشار نسب سرمایه گذار بخش خصوصی احداث پایانه مسافربری علی آباد کتول در این باره گفت: قرار است این مجموعه خدماتی گردشگری که پایانه مسافربری هم جزئی از آن است در چند مرحله ساخته شود.

 

وی افزود: ساخت پایانه در مرحله اول آن حدود ۱۲ تا ۱۸ ماه زمان خواهد برد.

 

افشار نسب گفت: برآورد اولیه از هزینه‌های لازم برای احداث این مجموعه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است و علت تاخیر در کلنگ زنی و آغاز رسمی ساخت آن تعامل نداشتن سیستم بانکی در تعیین مبلغ تسهیلات است.

پایانه مسافربری علی آباد کتول در فضایی به مساحت ۱۱ هزار و ۴۰۰ متر مربع و در باند جنوبی کنارگذر علی آباد کتول بعد از تقاطع شهر مزرعه احداث می‌شود.

 

مقرر شده پایانه مسافربری علی آباد کتول در ۵ هزار مترمربع از این زمین ساخته شود.

 

به گفته میرشاهی معاون حمل و نقل راهداری گلستان در حال حاضر در دو شهر گرگان و گنبدکاووس پایانه مسافربری مشغول به فعالیت بوده و در سایر شهرستان‌ها بخش خصوصی اقدام به راه اندازی پایانه مسافر بری کرده است.